ECSA iznijela stajalište o primjeni Direktive o ispuštanju Sox sa brodova u SECA područjima.
Novi predsjednik Skupštine Mare Nostruma je Pero Kulaš, predsjednik Uprave Atlantske plovidbe, Dubrovnik, a zamjenik predsjednika Mario Pavić, predsjednik Uprave Tankerske plovidbe, Zadar.
Na jučer održanoj sjednici Skupštine Mare Nostruma na kojoj je sudjelovao i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, dr. Siniša Hajdaš Dončić, te zamjenik ministra, g. Zdenko Antešić, brodari su iznijeli prijedlog da se u idućoj proračunskoj godini, u skladu sa Smjernicama za državne potpore brodarstvu, osiguraju sredstva za ukrcaj vježbenika palube i stroja na brodove.
Jednako tako, brodari su kao značajnu administrativnu prepreku i razlog neatraktivnosti hrvatske zastave istaknuli nedostatak elektroničkog upisnika brodova, te spor i neujednačen postupak upisa u upisnike brodova. Brodari se na žalost susreću sa često različitom praksom pojedinih lučkih kapetanija u provedbi upisa u upisnike brodova, postupak, posebno u nekim lučkim kapetanijama traje u usporedbi sa neki drugim pomorskim državama, predugo. Kao pozitivan primjer istaknuta je lučka kapetanija Rijeka, pa brodari predlažu da se upisnici koncentriraju na manji broj lučkih kapetanija ili čak potpuno centralizira, te se osigura stručan i efikasan servis 24 sata dnevno. Ministar je podržao ovaj zahtjev brodara, te obećao skoru modernizaciju sustava.
Ukrcaj vježbenika palube i stroja jedna je od obaveza koje proizlaze iz primjene pravila o porezu po tonaži. No, to je i pitanje od izuzetne društvene važnosti jer je to jedini put koji omogućava mladim ljudima da nakon školovanja otpočnu sa pomoračkom karijerom. Hrvatski brodari su spremni ukrcavati i veći broj kadeta i vježbenika nego do sada, ali očekuju financijsku podršku države, kako je to predviđeno i EU Smjernicama za državne potpore brodarstvu. Ministar je istaknuo da Ministarstvo prepoznaje značaj ovog projekta, te da će se, u suradnji sa Mare Nostrumom, pristupiti izradi Programa, temeljem čega će biti osigurana sredstva u Državnom proračunu za 2015. godinu.
Brodari su ukazali na nedostatak programa namijenjenog financiranju brodarstva, posebno izgradnje brodova kakav postoji u drugim pomorskim državama, a najčešće se provodi putem razvojnih banaka. Hrvatsko brodarstvo i hrvatska brodogradnja trebaju programe poput onih koji danas u Hrvatskoj postoje u području turizma, istaknuo je g. Dragutin Pavletić, direktor Uljanik Plovidbe iz Pule. Mare Nostrum predlaže da nadležno ministarstvo pomorstva u suradnji sa HBOR-om donese odgovarajući program za financiranje brodarstvo, uvažavajući pravnu stečevinu EU i specifičnosti ove industrije.
Na sjednici Skupštine razgovaralo se i o primjeni Pravilnika o porezu po tonaži i upitima koje je u svezi pojedinih odredaba postavila Europska komisija. Brodari smatraju da je usvojeni model dobar i stimulativan za brodare, pa predlažu da njegove izmjene budu minimalne i usmjerene samo na ona pitanja u kojima se doista utvrdi nesukladnost sa pravnom stečevinom.
Skupština je prihvatila i osnovnu platformu za pregovore sa Sindikatom pomoraca o Nacionalnom kolektivnom ugovoru za međunarodnu plovidbu, te imenovala pregovarački odbor za pregovore o kolektivnom ugovoru za pomorce u linijskom prijevozu u nacionalnoj plovidbi.
Skupština se zahvalila na dvogodišnjem radu dosadašnjem predsjedniku Skupštine g. Anti Marasu, direktoru JPS-a kojem je istekao mandat, te za novog predsjednika Skupštine izabrala g. Peru Kulaša, predsjednika uprave Atlantske plovidbe Dubrovnik. Za zamjenika predsjednika izabran je g. Mario Pavić, predsjednik uprave Tankerske plovidbe Zadar.
U srijedu, 11. lipnja 2014. u brodogradilištu Viktor Lenac održana je prezentacije inovativnog uređaja za odsumporavanje goriva na brodovima (scruber).
Ovu inovativnu tehnologiju razvio je projektni tim na čelu sa ing. Brankom Tanfara. Vlasnik tehnologije je društvo SAACKE, uređaj se proizvodi u Hrvatskoj, a u projektu sudjeluje Viktor Lenac.
Tehnologija koja omogućava smanjenje štetnog ispuštanja sumpora sa brodova posebno je značajna za brodare koji plove tkz. SECK-a područjima, ali kako će, temeljem izmjena MARPOL Konvencije 73/78, od 2020. godine smanjeni postotak dopuštenog ispuštanja sumpora sa brodova biti globalni standard primijenjen u cijelom svijetu, brodari razmatraju optimalne opcije za postizanje ovog standarda među koje se ubraja i ugradnja scrubera. To posebno na novogradnje, iako je ugradnja uređaja moguća i provodi se i na postojeće brodove.
Na prezentaciji su sudjelovali tehnički direktori gotovo svih brodara članica Mare Nostruma što pokazuje velik interes za ovu temu, ali i posvećenost hrvatskih brodara pripremi za primjenu visokih ekoloških standarda na brodovima.
Bila je to prigoda da se brodari upoznaju i sa planovima razvoja i mogućnostima brodogradilišta Viktor Lenac što može imati pozitivan učinak na razvoj suradnje hrvatskih brodara i ovog brodogradilišta.
Mare Nostrum zahvaljuje Tankerskoj plovidbi i brodogradilištu Viktor Lenac na organizaciji ovog događanja.
U utorak, 17. lipnja 2014. g. održat će se sjednica Skupštine Udruge Mare Nostrum. Prema najavi iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Skupštini će se obratiti dr. Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.
Na Skupštini će se razgovarati o stanju na svjetskom brodarskom tržištu i poslovanju hrvatskih brodara, kao i o nizu aktualnih tema u radu Udruge. Između ostalog, na dnevnom redu sjednice Skupštine bit će rasprava o primjeni Pravilnika o porezu po tonaži kao i njegovim očekivanim izmjenama slijedom dostavljenih primjedbi Europske komisije. Brodari će raspravljati i o primjeni odredaba o beneficiranom stažu u odnosu na pomorce u nacionalnoj plovidbi, te o modelu subvencioniranja ukrcaja kadeta i vježbenika stroja na brodove. Bit će riječi i o aktivnostima Udruge od posljednje sjednice do danas, klasterskom povezivanju unutar Udruge, te se očekuje imenovanje novog predsjednika i zamjenika predsjednika Skupštine Mare Nostrum-a.
Prva | Prethodna | 206 do 210 od 228 događanja | Sljedeća | Zadnja |
Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum je od 1. siječnja 2023. godine postala punopravni član Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA).
Je li moguće unaprijediti i poboljšati pomorski promet te istovremeno pridonijeti smanjenju emisija u području mobilnosti? Put prema održivom trajektnom prijevozu sada može imati koristi od nove i učinkovite web usluge za određivanje povoljne rute broda. To je moguće zahvaljujući projektu GUTTA.