HRVATSKA UDRUGA BRODARA MARE NOSTRUM osnovana je na inicijativu 14 brodarskih društava, pod nazivom Mare Nostrum - Hrvatsko pomorsko brodarsko društvo s ograničenom odgovornošću, dana 5. veljače 1991. godine. Do 2000.godine djelovalo je kao trgovačko društvo kada je preoblikovano u udrugu. Danas Mare Nostrum okuplja jedanest članica- najznačajnije hrvatske brodare koji upravljaju s 127 brodova, ukupno 1. 485.884 GT i 2.366.864 DWT.
Brodarstvo je jedan od najznačajnijh sektora pomorskog gospodarstva, pa je i Udruga prirodan forum za okupljanje „Plavog klastera“, stožerno mjesto za promišljanje i raspravu o svim bitnim pitanjima razvoja brodarstva i s njim povezanih djelatnosti.
Cilj Udruge je stvaranje povoljnih uvjeta poslovanja i promicanje interesa hrvatskih brodara pred nadležnim državnim tijelima, te u suradnji sa srodnim udruženjima, pred tijelima Europske unije. Udruga sudjeluje u izradi nacionalnog zakonodavstva u području pomorstva, te donošenju međunarodnih standarda posebno u okrilju Međunarodne pomorske organizacije- IMO i Međunarode organizacije rada-ILO.
Mare Nostrum kao udruga poslodavaca je odgovoran socijalni partner u pregovorima sa sindikatima i nadležnim državnim tijelima.
Statut Udruge možete preuzeti ovdje.
Pod stavkom ''Statistika'', možete pronaći akutalno stanje flote članica.
Hrvatski registar brodova- verifikator za ocjenjivanje planova praćenja CO2 iz pomorstva
Hrvatski registar brodova od Hrvatske akreditacijske agencije ishodio akreditaciju prema EU 2015/757 i EU 2016/2072 za ocjenjivanje Planova praćenja CO2 iz pomorstva.
Omjer emisija trajekta je velik s obzirom na broj tih brodova. Polovica europskih emisija trajekta potječe iz Sredozemlja što je sukladno većem broju brodova koji plove na tom području. Koji čimbenici utječu na intenzitet ugljika i energetsku učinkovitost trajekta? Uvide i vizije donosi studija koju je vodeći partner CMCC realizirao u okviru aktivnosti projekta GUTTA zajedno s projektnim partnerom - Hrvatskom udrugom brodara Mare Nostrum i ostalim dionicima i partnerima..
Amonijak je gorivo na bazi vodika koje se može koristiti u određenim gorivim člancima ili gorivo za izravno izgaranje u motorima s unutarnjim izgaranjem. Prema alatu za usporedbu Hydrogen Europe, smatra se vrlo obećavajućom opcijom, uglavnom za veće brodove u prekooceanskoj plovidbi. Amonijak je zanimljiv slučaj među opcijama e-goriva, ne samo zato što je jedino gorivo koje ne sadrži ugljik, već i zato što se već proizvodi na globalnoj razini u velikim količinama, što bi moglo ubrzati tranziciju brodarstva prema dekarbonizaciji od 55% CO2 emisija do 2030. godine.
Dana 16. prosinca 2020. održana je sjednica Ekspertne skupine za zeleno pomorstvo, Green Shipping Expert Group (GSEG), u čijem radu je sudjelovao ravnatelj HUB Mare Nostrum, Sandro Vidas. GSEG skupinu čini četrdeset stručnjaka za provedbu programa Zero Emission Waterbourne Transport - Pomorski i vodeni prijevoz s nula emisija.