U prostorijama Hrvatskog registra brodova u Splitu, 21. svibnja 2015. godine održati će se 5. sjednica Tehničke komisije na kojoj će brodari raditi na izradi stajališta za predstojeću MSC (Maritime Safety Committee) sjednicu, te će se razgovarati o najznačajnijim zaključcima završene 68. sjednice MEPC-a (Marine Environment Protection Committee). Na sjednici će biti prikazani rezultati i trenutne aktivnosti BALMAS projekta.
U prostorijama Mare nostruma – Udruge hrvatskih poslodavaca – brodara u međunarodnoj pomorskoj plovidbi, 19. svibnja 2015. godine s početkom u 11:30 sati održati će se 43. sjednica Financijske komisije na kojoj će se razgovarati o raznim nametima kojima se opterećuju brodari, transfernim cijenama i ostalim aktivnostima određenim dnevnim redom.
U posjeti Mare nostrumu, 20. travnja 2015 godine, stignuli su visoki predstavnici Arapske akademije za znanost, tehnologiju i pomorski promet, koje je predvodio predsjednik Akademije prof. dr. Ismail Abdel Ghafar Ismail Farag.
Akademija ima sjedište u Aleksandriji, ali nije otvorena samo za egipatske polaznike, već i za sve studente ostalih arapskih zemalja, uključujući i do 500 studenata godišnje iz zemalja Afrike, posebice iz Kenije, Nigerije i Kameruna.
Prof. Ismaeal je vrlo detaljno opisao implementirane STCW programe, kao i sam način studiranja s naznakom da se studenti nakon 2. godine studiranja ukrcaju na brod da ispune potreban vježbenički staž, a tek nakon završenog staža se vraćaju natrag na fakultet gdje za titulu prvostupnika studiraju još jednu godinu.
Za više informacija o Akademiji pogledajte ovdje:
Jučer je u Tankerskoj plovidbi u Zadru, pod predsjedanjem kap. Pere Kulaša, predsjednika Skupštine Mare Nostruma i predsjednika uprave Atlanske plovidbe, održana 68. sjednica Skupštine. Na sjednici je, uz članove Skupštine sudjelovao i g. Igor Butorac, pomoćnik ministra za pomorstvo u Ministarstvu pomorstva, prometa infrastrukture. Brodari su, raspravljajući o stanju i kretanjima na svjetskom brodarskom tržištu konstatirali da je stanje na području suhih rasutih tereta i dalje iznimno, može se reći, povijesno loše. Stoga se očekuje aktivnije sudjelovanje razvojne banke-HBOR-a kako bi se premostile teškoće s kojima se brodari sada susreću i osigurala opstojnost na tržištu. Na tankerskom tržištu, a posebno u segmentu produkata stanje je znatno povoljnije.
Brodari su razgovarali o modalitetima primjene programa sufinanciranja ukrcaja vježbenika, a kako bi se osigurala provedba temeljnih ciljeva programa: ukrcaj što većeg broja vježbenika uz korištenje svih osiguranih sredstava za 2015. godinu.
ECSA i ICS uputili su zajedno s Mare nostrumom dopis premijeru, g. Zoranu Milanoviću vezano za humanitarnu krizu u Sredozemnom moru koja izmiče kontroli.
Potrebna je brza reakcija svih država- članica Europske unije i članica EEP, koje sukladno međunarodnom pravu, imaju obvezu Search and Rescue (SAR) jer je neprihvatljivo da se međunarodna zajednica oslanja na trgovačke brodove i pomorce, koji su tijekom 2014. spasili približno 40.000 ljudi. Pri spašavanju komercijalni, trgovački brodovi moraju prihvatiti i do 500 ljudi, a nisu opremljeni za takve pothvate koji im stvaraju ozbiljne sigurnosne, zdravstvene i probleme vezane uz dobrobit njihove posade, od koje se ne može očekivati da se bave ovakvim situacijama.
Prvenstveno treba biti puno više učinjeno kako bi se spriječilo isplovljavanje brodova koji krijumčare ljude iz Sjeverne Afrike i Istočnog Sredozemlja. No, bezvlađe u Libiji i Siriji to čini neostvarivim.
Smatramo da je prioritet za EU i zemlje članice EEA povećanje resursa i podržavanje SAR operacija na Sredozemnom moru, s obzirom na vrlo veliki broj potencijalno opasnih spašavanja koje danas provode trgovački brodovi.
Osim povećanje resursa za SAR , žurna je potreba za političkim rješenjem problema. Kao što je predloženo od strane UNHCR i drugih agencija Ujedinjenih naroda, uključujući IMO, brodarska industrija je mišljenja da EU i međunarodna zajednica trebaju omogućiti migrantima sigurnost bez riskiranja njihovih života prelaženjem Sredozemnog mora s neplovnim brodovima.
Stoga pozivamo vladu Republike Hrvatske da ovom ozbiljnom problemu dade apsolutni prioritet.
Osim toga, tražimo da rješavanje ovog problema, kao stvar najveće važnosti, bude stavljeno na dnevni red Europskog vijeća, kao i sljedećih sastanaka Vijeća ministara EU, uključujući za vanjske poslove, pravosuđe i unutarnje poslove te transport.
Pismo u cijelosti na engleskom jeziku možete pročitati ovdje.
Prva | Prethodna | 201 do 205 od 248 događanja | Sljedeća | Zadnja |
Povodom održavanja Financijske komisije Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, članovi, predsjednik i ravnateljica Udruge sastali su se na regularnom sastanku 16. svibnja 2024. godine u Zagrebu.
Na sastanku se raspravljene sve aktualne teme iz područja financiranja brodarstva, od čega posebno:
- pristupanje Republike Hrvatske OECD-u i utjecaj OECD Global Anti-Base Erosion Model Rules (Pillar II) i Direktive (EU) 2022/2523 na nacionalni sustav poreza po tonaži
- rad Vijeća EU na Prijedlogu nove Energy Taxation Direktive i njen možebitni utjecaj na cijenu goriva
- problem dvostrukog oporezivanja u Argentini i Indiji te
- načini financiranja brodarstva.
Kako se 9. svibnja obilježava Dan Europe, ponosni smo što Mare Nostrum kao dio Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA) svakodnevno jača suradnju s drugim članica EU kroz uključenost u pomorske politike EU.
Dana 3. svibnja 2024. godine u prostorijama Jadrolinije, Rijeka, održana je 125. sjednica Skupštine Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum.
Uz predstavnike članica Udruge i voditeljstva Udruge, na sjednici je prisustvovala i gđa Antonia Bebić, pomorski attaché; koja je ispred Republike Hrvatske zadužena za praćenje svih pomorskih file-ova koji se raspravljaju i donose u okviru Vijeća EU, a koja je Udruzi prezentirala sve aktualne teme i zakonodavne akte koji se trenutno raspravljaju u okviru EU kao i pod okriljem Međunarodne pomorske organizacije (IMO).
Čestitamo Pomorskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci na 75 godina djelovanja tijekom kojih se s pravom otisnuo na sam vrh visokoškolskih institucija koje odgajaju kadrove iz područja pomorstva u Republici Hrvatskoj.
Kao budući potencijalni poslodavci studenata ovog Fakulteta, članice Mare Nostruma s punom pažnjom prate tijek i razvoj svih studijskih programa na istome.
Ravnateljica Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum zajedno s drugim predstavnicima članica naše Udruge, dana 18. ožujka 2024. godine, sudjelovala je na webinaru kojeg su organizirale Glavna uprava Europske komisije za klimatsku politiku (DG CLIMA) te Europska agencija za pomorsku sigurnost (EMSA).
Dana 5. i 6. ožujka 2024. godine, održana je sjednica Upravnog odbora (Board of Directors) Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA) na kojoj su ispred HUB Mare Nostrum, sudjelovali gđa Ivona Anić Miklec, ravnateljica HUB Mare Nostrum i g. Marko Domijan, predsjednik Skupštine HUB Mare Nostrum.
Zajedno s kolegama iz 21 nacionalnog udruženja brodovlasnika iz država članica EU i Norveške, raspravljali su o svim aktualnim temama iz područja brodarstva kao i prijedlozima novih zakonodavnih akata EU koji se trenutno raspravljaju pod okriljem Vijeća EU i Europskog parlamenta.
Pod novoizabranim vodstvom Nadzornog odbora - g. Nikole Koščice iz Tankerske plovidbe d.d. te uz članove Nadzornog odbora, g. Roberta Banka iz društva Alpha Adriatic d.d. i g. Vicenca Jerkovića iz Atlantske plovidbe d.d. kao i uz prisustvovanje g. Romana Balte, dugogodišnjeg suradnika Udruge iz računovodstva Biro Balta d.o.o. te voditeljstva Udruge, dana 29. veljače 2024. godine u prostorijama Udruge održana je 22. sjednica Nadzornog odbora HUB Mare Nostrum.
Dana 16. veljače 2024. godine, u prostorijama resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, održana je 124. sjednica Skupštine Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, ujedino prva sjednica od dolaska nove ravnateljice u Udrugu.
Cilj sjednice je bio, nakon revidiranja rada Udruge u prethodnom razdoblju, usvojiti Plan rada i Financijski plan za rad Udruge u 2024. godini kao i raspraviti sve aktualne teme vezane za brodarstvo i rad Udruge općenito.
Dana 8. veljače 2024. godine, predstavnici članica naše Udruge kao i ravnateljica Udruge, gđa Ivona Anić Miklec, sudjelovali su na još jednoj u nizu korisnih radionica u organizaciji Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja na temu uvođenja pomorskog prometa u sustav trgovanja emisijskim jedinicama stakleničkih plinova unutar Unije (EU ETS) kao i obveze praćenja i izvješćivanja o emisijama iz pomorskog prometa koje predstoje temeljem Uredbe (EU) 2023/957.
Dana 1. siječnja 2024. godine, gospođa Ivona Anić Miklec, preuzela je dužnost ravnateljice Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum. Udruga će pod vodstvom ravnateljice nastaviti biti odgovornim socijalnim partnerom u kolektivnim pregovorima sa sindikatima te će promicati interese hrvatskih brodara pred svim nadležnim tijelima državne uprave i lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao i pred nadležnim tijelima na međunarodnoj i EU razini. Udruga će u narednom periodu snažno podržavati svoje članice u digitalnoj i zelenoj tranziciji njihova poslovanja na putu ka održivom brodarstvu. Udruga će raditi na jačanju svog identiteta i suradnje sa srodnim udruženjima kao i osnaživanjem položaja Mare Nostruma pod okriljem njegove europske obitelji – Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA).
Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum organizirala je edukativni Seminar na temu EU ETS 19. prosinca 2023. godine na kojem je glavnu riječ držao g. Dino Kučić, specijalist za nabavu goriva i održiv razvoj - EMS/EnMS manager u Croatia Airlines.
U ponedjeljak, 11. prosinca 2023. u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u Zagrebu je održana 123. sjednica Skupštine. Na sjednici je sudjelovalo šest članica Udruge, a gost sjednice bio je Kap. Siniša Orlić.
U četvrtak, 28. rujna 2023. u prostorijama Tankerske Plovidbe u Zadru je održana 120. sjednica Skupštine. Na sjednici je prisustvovalo devet članica Udruge, a gost sjednice bila je predstavnica Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Europski pomorski samit održan je u Bruxellesu 19. i 20. rujna 2023. Naglašena je strateška važnost pomorstva i pomoraca za gospodarstvo i sigurnost EU-a budući da se njime prevozi više od 72 % vanjske trgovine EU-a i osigurava opskrba osnovnim dobrima kao što je hrana, energetika, farmaceutika i sirovine. Europski brodski prijevoz čini gotovo 40% svjetske flote. Razgovaralo se o važnim aspektima zelenog prijelaza u brodarstvu, kao što su brodarstvo s niskim i nultim udjelom ugljika, čistim gorivima, inovativnim tehnologijama, dizajnom plovila, kao i o tome kako je adekvatno financiranje brodova ključno za provedbu održivosti i postizanje zelenih prijelaza i klimatskih ciljeva.
Potpisan Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu
Dana 29. lipnja 2023. godine u prijepodnevnim satima u Rijeci u prostorijama Jadrolinije potpisan je Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu.
Na svečanom potpisivanju Ugovora nazočni su bili potpredsjednik Vlade RH te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, predstavnici Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, predstavnici sindikalnih partnera te ostali cijenjeni uzvanici.
Potpisnici ugovora su Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum, Sindikat pomoraca Hrvatske i Nezavisni sindikat pomoraca putničkih brodova Hrvatske.
U četvrtak, 18. svibnja 2023. u prostorijama Hrvatske gospodarske komore u Puli je održana 118. sjednica Skupštine. Na sjednici je prisustvovalo osam članica Udruge, a gosti sjednice su bili predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja RH, Agencije za obalni linijski pomorski promet i Croatia Airlines.
Sastanak s temom „Nadzor brodova Hrvatske državne pripadnosti u stranim lukama od strane inspektora države luke (PSC)“ se održao dana 4. travnja 2023. godine.
Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum je od 1. siječnja 2023. godine postala punopravni član Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA).
Je li moguće unaprijediti i poboljšati pomorski promet te istovremeno pridonijeti smanjenju emisija u području mobilnosti? Put prema održivom trajektnom prijevozu sada može imati koristi od nove i učinkovite web usluge za određivanje povoljne rute broda. To je moguće zahvaljujući projektu GUTTA.