Projekt BALMAS je projekt koji se svojim aktivnostima naslanja na učinkovitu Međunarodne konvencije o nadzoru i upravljanju brodskim balastnim vodama i talozima, 2004., a ujedno aktivnostima nastoji smanjiti rizik od unosa štetnih morskih organizama i patogena. Projekt ima za cilj uvođenje jedinstvenog sustava upravljanja balastnim vodama u svim jadranskim lukama, pružanje potpore nadležnim institucijama za brže i učinkovito donošenje odluka o upravljanju vodenim balastom (DSS - Decision Support System), uspostavljanje sustava ranog upozoravanja o izvanrednim stanjima u lukama (EWS – Early Warning System), utvrđivanje nultog stanja mora u lukama i kontinuirani monitoring lučkog ekosustava.
Izvor: Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture
Više o projektu na: http://www.balmas.eu/
BALMAS Project
BALLAST WATER MANAGEMENT SYSTEM FOR ADRIATIC SEA PROTECTION
Project BALMAS addresses the protection from ballast water pollution, risk prevention, enhancement of the marine and coastal environment in the Adriatic area. Ballast water represents a prominent vector for the transfer of Harmful Aquatic Organisms and Pathogens (HAOP) across natural barriers. To provide a globally uniform Ballast Water Management (BWM) approach, in 2004 the International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments (BWM Convention) was adopted and is now nearing entry into force.
Strategic common cross-border approach was recognized to be crucial also because of specific, vulnerable, economically important, semi-enclosed environment in which HAOP as well as international shipping cannot be limited by political borders.
The BALMAS proposal integrates necessary activities in the Adriatic to enable a long-term, environmentally efficient and financially sustainable implementation of the International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments, 2004. The general BALMAS objective is a common cross-border system connecting all Adriatic researches, experts and national responsible authorities to avoid the unwanted risk to the environment and humans from the transfer of HAOP through the control and management of ships' ballast water and sediments.
BALMAS specific objectives include:
· Provide BW and BWM state-of-the-art information and related developments in research and regulatory areas at Adriatic
· Identify Adriatic BW operations and vessel patterns, BWM options and innovative treatment solutions
· Conduct port baseline surveys and monitoring to obtain information about the presence and negative effects of HAOP
· Prepare an integrated electronic BWM DSS, which will allow vessel reporting on intended BW operations;
· Include early warning system (EWS) to alert vessels and environmental protection authorities when HAOP are identified in ports;
· Include DSS for vessel compliance monitoring;
· Include risk assessment (RA) DSS to enable BWM solutions according to the risk identified.
· Develop an integrated BWM Plan for the effective implementation of the BALMAS DSS in all Adriatic ports and enable safer and more effective BWM measures according to international regulations, European-wide developments and local specifics, resulting in continued minimization and ultimate elimination of HAOP transfer in the Adriatic.
· Develop a BWM Strategy, considering financial, institutional and political sustainability in the region for a long-term effective BWM in the Adriatic.
More information about the project, project partners, ongoing activities and results are available on the project website: www.balmas.eu.
Europski pomorski samit održan je u Bruxellesu 19. i 20. rujna 2023. Naglašena je strateška važnost pomorstva i pomoraca za gospodarstvo i sigurnost EU-a budući da se njime prevozi više od 72 % vanjske trgovine EU-a i osigurava opskrba osnovnim dobrima kao što je hrana, energetika, farmaceutika i sirovine. Europski brodski prijevoz čini gotovo 40% svjetske flote. Razgovaralo se o važnim aspektima zelenog prijelaza u brodarstvu, kao što su brodarstvo s niskim i nultim udjelom ugljika, čistim gorivima, inovativnim tehnologijama, dizajnom plovila, kao i o tome kako je adekvatno financiranje brodova ključno za provedbu održivosti i postizanje zelenih prijelaza i klimatskih ciljeva.
Potpisan Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu
Dana 29. lipnja 2023. godine u prijepodnevnim satima u Rijeci u prostorijama Jadrolinije potpisan je Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu.
Na svečanom potpisivanju Ugovora nazočni su bili potpredsjednik Vlade RH te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, predstavnici Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, predstavnici sindikalnih partnera te ostali cijenjeni uzvanici.
Potpisnici ugovora su Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum, Sindikat pomoraca Hrvatske i Nezavisni sindikat pomoraca putničkih brodova Hrvatske.
U četvrtak, 18. svibnja 2023. u prostorijama Hrvatske gospodarske komore u Puli je održana 118. sjednica Skupštine. Na sjednici je prisustvovalo osam članica Udruge, a gosti sjednice su bili predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja RH, Agencije za obalni linijski pomorski promet i Croatia Airlines.
Sastanak s temom „Nadzor brodova Hrvatske državne pripadnosti u stranim lukama od strane inspektora države luke (PSC)“ se održao dana 4. travnja 2023. godine.
Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum je od 1. siječnja 2023. godine postala punopravni član Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA).
Je li moguće unaprijediti i poboljšati pomorski promet te istovremeno pridonijeti smanjenju emisija u području mobilnosti? Put prema održivom trajektnom prijevozu sada može imati koristi od nove i učinkovite web usluge za određivanje povoljne rute broda. To je moguće zahvaljujući projektu GUTTA.