Događanja
06.10.2017
Održan sastanak na temu: Izmjene Pomorskog zakonika
U Ministarstvu mora prometa i infrastrukture održan je drugi sastanak na temu izmjena Pomorskog zakonika. Raspravljalo se o nekoliko tema:
- Ministarstvo mora prometa i infrastrukture je iznio prijedlog Ministarstvu financija vezan uz ukidanje odredbe o 183 dana i oslobađanju pomoraca u međunarodnoj plovidbi obveze plaćanja poreza (sukladno dopuštenju Europske komisije da se pomorcima može odrediti porezna stopa do "0%").
Potvrdan odgovor još nisu dobili, a novi sastanak na tu temu će se održati 12. listopada u okviru radne grupe – Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva financija, Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, CROSMA, SPH, ...).
Nitko nije dovodio u pitanje da treba mijenjati dosadašnji sustav oporezivanja, ali postoje razlike u pristupu. Predlaže se promjena sadašnjeg sustava kako bi se od poreza izuzeli oboljeli i nezaposleni pomorci, te oni koji radi prvog ukrcaja i odlaska u mirovinu ne bi trebali ispuniti normu od 183 dana.
Alternativa potpunom oslobađanju od poreza je podizanje još uvijek neoporezivog pomorskog dodatka na 1900 kuna čime bi se postigao isti efekt - potpuno oslobođenje od poreznih davanja ili drastično smanjenje istog.
Staž s povećanim trajanjem ("beneficirani radni staž") i sadašnji način tumačenja istog je najkompliciraniji dio i zahtijeva posebnu diskusiju i radnu skupinu koja će se također održati početkom listopada. Iskrivljeno tumačenje koje je trenutno na snazi dovodi do apsurda da pomorac koji koristi "privilegij" staža s povećanim trajanjem dobije manju mirovinu nego pomorac koji ide u mirovinu kao i svi drugi građani RH. Razlog je što mu se ne dodjeljuje dodatak od 27% kao i ostalim umirovljenicima. Idući sastanak o izmjenama Pomorskog zakonika bit će održan 12. listopada.
05.10.2017
81. sjednica Skupštine HUB Mare Nostrum
4. listopada 2017. održana je 81. sjednica Skupštine u prostorijama Uljanik Plovidbe u Puli.
Na Sjednici su nazočili:
Mario Pavić, Tankerska plovidba
Pero Kulaš, Atlantska plovidba
Dragutin Pavletić, Uljanik Plovidba
Branimir Kovačić, Jadroplov
Paolo Visco, Jadranski pomorski servis
Ajka Ševerdija, Rapska plovidba
Mladen Brodarić, Brodospas
David Sopta, Jadrolinija
Damir Roje, Hrvatski registar brodova i
Sandro Vidas, HUB Mare Nostrum
Gost sjednice: Boško Ercegovac, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
Raspravljalo se o stanju na svjetskom brodarskom tržištu, aktualnim pitanjima oko izmjena i dopuna Pomorskog zakonika te Nacionalnog kolektivnog ugovora za hrvatske pomorce na brodovima u međunarodnoj plovidbi.
Imenovani su novi članovi komisija Udruge i radnih grupa ECSA-e te su imenovani novi predsjednik i članovi Nadzornog odbora i zamjenik predsjednika Skupštine.
Slijedeća sjednica Skupštine održati će se u Zagrebu 13.12.2017. godine u prostorijama Hrvatske udruga brodara Mare Nostrum.
20.09.2017
U Ministarstvu održan sastanak na temu financiranja zelenog brodarstva i novogradnji sredstvima Europske investicijske banke (EIB)
Danas je u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture održan radni sastanak na temu financiranja ekološki prihvatljivog tzv. zelenog brodarstva.
Svrha održavanja današnjeg sastanka bila je prezentacija mogućnosti koje brodarima pruža Program Europske investicijske banke (EIB) za financiranje zelenog brodarstva – engl. Green Shipping Financing Programme, te definiranje budućih aktivnosti u svrhu financiranja zelenog brodarstva i gradnje brodova.
Na sastanku su sudjelovali državna tajnica za more
Maja Markovčić Kostelac i pomoćnik ministra
Anđelko Petrinić sa suradnicima, direktor Ureda EIB-a u Republici Hrvatskoj
Anton Kovačev i predstavnik EIB-a gospodin
Mark Clintworth, kao i predstavnici Ministarstva financija, Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR), te hrvatske udruge brodara „Mare Nostrum“.
Nakon uvodne riječi državne tajnice Maje Markovčić – Kostelac, okupljenima se ispred udruge brodara „Mare Nostrum“ obratio gospodin Sandro Vidas koji je održao prezentaciju na temu troškova brodara za ispunjavanje zahtjevnih međunarodnih i europskih standarda vezanih za zaštitu okoliša od onečišćenja s brodova i smanjenje emisija CO2 te njihovih planova za ugradnju potrebne opreme i gradnju novih brodova.
Sa uvjetima i kriterijima Programa EIB-a prisutne je upoznao Mark Clintworth, savjetnik za brodarstvo u Europskoj investicijskoj banci. Gospodin Clintworth je naglasio da Program zajmova za zeleno brodarstvo - engl. Green Ship Loans omogućava ugradnju opreme odnosno gradnju brodova uz direktne zajmove od EIB-a za veće iznose kao i zajedničke zajmove sa partnerskim komercijalnim bankama za manje iznose, te kako je moguće i kombiniranje sa drugim instrumentima Europske unije (bespovratna sredstva iz fondova EU i zajmovi). U slučaju korištenja Programa garancije za zeleno brodarstvo – engl. Green Shipping Guarantee ključno je smanjenje rizika za komercijalne banke putem jamstva ili novca koje daje EIB.
Slijedom navedene prezentacije od strane EIB-a, kao i činjenice da HBOR već ima Program financiranja brodarstva, te su neki hrvatski brodari već korisnici njihovih kredita, na sastanku je dogovoreno osnivanje Radne skupine koja će izraditi prijedlog načina financiranja zelenog brodarstva u Republici Hrvatskoj koristeći sve dostupne instrumente i izvore financiranja te definirati ulogu države, ako je potrebna. U radnu skupinu će biti uključeni predstavnici HBOR-a, EIB-a, Ministarstva financija i brodara, a ulogu koordinatora će imati Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Izvor: http://www.mppi.hr
19.09.2017
TANKERSKA U KOREJI PREUZELA NOVI TANKER "Frankopan" se vratio u zadarsku flotu - kuma mu je unuka legendarnog direktora Vlatka Paša Bašić
Tankerska plovidba je u petak ujutro, u 9,45 sati po našem vremenu, preuzela jedan od dva velika aframax tankera što ih za zadarskog brodara gradi korejsko brodogradilište Sungdong Shipbuilding&Marine Engineering Co., Ltd. Radi se o tankeru "Frankopan" vrijednom 52 milijuna dolara sa 114.000 tona nosivosti kojemu je kuma bila Vlatka Paša Bašić, unuka legendarnog direktora Tankerske plovidbe Ivana Paše.
Ugovori o novogradnjama potpisani su tijekom 2015. godine i stupili su na snagu u siječnju 2016. godine. Radi se o dva Aframax tankera koji su opremljeni za plovidbu u ledu s notacijom klase za led 1C.Po ugovoru potpisanom prošle godine isporuka prvog tankera trebala se dogoditi u kolovozu ove godine, dok je isporuka drugog aframax tankera predviđena do kraja listopada. Taj drugi brod trebao bi dobiti ime "Rava", a i njegova je vrijednost 52 milijuna dolara, što znači da je s korejskim brodogradilištem Tankerska privela kraju posao od čak 104. milijuna dolara.
Odluku o gradnji brodova u Koreji, u Tankerskoj su objasnili činjenicom da je u Hrvatskoj od ulaska u EU onemogućena gradnja brodova uz državnu potporu, što je ranije bio uobičajeni standard. Zbog toga hrvatska brodogradilišta nisu mogla ponuditi konkurentnu cijenu prilikom narudžbe. Tankerska je 2015. godine prodala "Alan Veliki", jedan od svojih tankera, jer menadžment ni u jednom trenutku ne želi biti isključiv kada je riječ o eventualnoj prodaji postojećih ili kupnji novih brodova već je neophodno kontinuirano "osluškivati tržište" i ocjenjivati povoljan trenutak u biznisu kojega povremeno obilježe nagle oscilacije.
Kapetan najnovije prinove u floti Tankerske plovidbe je Robert Dorkin, upravitelj stroja je Joško Barin, a novi će brod u ponedjeljak iz Koreje krenuti na svoje prvo putovanje i to za Zapadnu Afriku. Na primopredaji su u ime Tankerske plovidbe bili Nikola Koščica, Ivica Pijaca, Joško Markov i Dijana Jerolimov.
-Idemo u željenom pravcu povratka našem core biznisu, a s tim drugim aframax tankerom imat ćemo četiri takva broda. Mada je ovo biznis, pa emocije valja ostaviti po strani, moram kazati da mi je jako drago što smo ovaj tanker nazvali "Frankopan", jer smo u svojoj floti već imali tanker s tim imenom, izjavio nam je direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić.
Svojedobno je kod prodaje nekadašnjeg tankera istog imena, zabilježen rijedak "emotivni trenutak". Cijela posada bivšeg "Frankopana" fotografirala se ispred broda s velikim natpisom "Zbogom Frankopane, hvala ti!", pa nitko u Tankerskoj plovidbi nije imao nikakvu dilemu oko imena novog broda u petak preuzetog u Koreji!
"Frankopan" se vratio!
Izvor: Slobodna Dalmacija, Predrag Opačić
Fotografija: Tankerska plovidba
18.09.2017
VELIKA ZADARSKA INVESTICIJA: Tankerska u Koreji gradi dva nova broda vrijedna 104 milijuna dolara!
U kolovozu sljedeće godine najvećem hrvatskom brodaru, zadarskoj Tankerskoj plovidbi, bit će iz Južne Koreje isporučen 52 milijuna dolara vrijedan tanker. Samo dva mjeseca kasnije, flota Tankerske plovidbe bit će pojačana još jednim jednako vrijednim tankerom, što znači da se zadarska brodarska kompanija nalazi usred investicije od čak 104 milijuna dolara.
- Ugovori o novogradnjama potpisani tijekom 2015. godine stupili su na snagu u siječnju 2016. godine. Radi se o dva Aframax tankera, svaki 115.000 MT nosivosti. Brodovi će biti opremljeni za plovidbu u ledu s notacijom klase za led 1C. Brodovi su ugovoreni s južno korejskim brodogradilištem Sungdong Shipbuilding&Marine Engineering Co., Ltd., a isporuka se očekuje u kolovozu i listopadu sljedeće godine, pojašnjava direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić.
S dva novoizgrađena tankera, flota Tankerske plovidbe će narasti na 13 brodova, a šest dodatnih vozi za tvrtku kćer, Tankersku Next Generation.
Jesu li već poznata imena novih tankera?
- Brodovi bi se trebali zvati "Frankopan" i "Rava". Trenutno su u početnoj fazi gradnje, a predstavnik Tankerske plovidbe već je u Koreji u nadzoru gradnje.
Je li uopće postojala mogućnost da se ovi brodovi grade u nekom od hrvatskih brodogradilišta?
- Ulaskom u EU onemogućena je gradnja brodova uz državnu potporu, što je ranije bio uobičajeni standard. Posljedica toga je da nam hrvatska brodogradilišta nisu mogla ponuditi konkurentnu cijenu prilikom narudžbe.
Prošle godine je Tankerska prodala "Alan Veliki", jedan od svojih tankera, a u menadžmentu se drže stava po kojemu ni u jednom trenutku ne treba biti isključiv kada je riječ o eventualnoj prodaji postojećih ili kupnji novih brodova već je neophodno kontinuirano "osluškivati tržište" i procjenjivati povoljan trenutak u biznisu kojega povremeno obilježe nagle oscilacije.
- Nakon dobre godine tankerskog tržišta, ovog je ljeta uslijedio pad uglavnom uzrokovan tradicionalnom manjom sezonskom potrošnjom, smanjenjem rafinerijskih kapaciteta, te nemirima u zapadnoj Africi koji su za posljedicu imali manji izvoz nafte iz te regije. U narednom periodu očekujemo postepenu stabilizaciju tržišta uz volatilne vozarine, kaže Pavić posebno podvlačeći situaciju s brodovima za prijevoz suhih tereta:
- Baltic Dry Index kao najrelevantniji pokazatelj stanja vozarina kod brodova za prijevoz suhih tereta, u veljači ove godine je dotaknuo svoj povijesni minimum unutar 30-godišnjeg bilježenja vrijednosti. Mnogi brodari raspremili su brodove, neki su i nestali sa scene, velika većina brodova vozila je ispod praga rentabilnosti. Naša odluka da ipak plovimo i niz mjera koje smo proveli omogućili su nastavak operatike s cijelom flotom. Tržište je trenutno u blagom rastu, ali još je daleko od povijesnih vrijednosti koje bi nudile dobre rezultate, zaključuje direktor Pavić.
Predrag Opačić
"TP je društveno odgovorna kompanija"
Direktora Marija Pavića pitali smo i zbog čega se Tankerska plodvidba ne pojavljuje kao sponzor ili donator zadarskih jedriličara Šime Fantele i Igora Marenića.
- Tankerska plovidba društveno je odgovorna kompanija koja nema potrebe kroz javnost naglašavati svoj doprinos zajednici, a nezadovoljnih pojedinaca, skupina, udruga i klubova uvijek je bilo i bit će. Konkretno, zlatnim olimpijcima čestitam i želim im daljnji uspjeh u natjecanjima, izjavio nam je Pavić.
Izvor: Slobodna Dalmacija