U kolovozu sljedeće godine najvećem hrvatskom brodaru, zadarskoj Tankerskoj plovidbi, bit će iz Južne Koreje isporučen 52 milijuna dolara vrijedan tanker. Samo dva mjeseca kasnije, flota Tankerske plovidbe bit će pojačana još jednim jednako vrijednim tankerom, što znači da se zadarska brodarska kompanija nalazi usred investicije od čak 104 milijuna dolara.
- Ugovori o novogradnjama potpisani tijekom 2015. godine stupili su na snagu u siječnju 2016. godine. Radi se o dva Aframax tankera, svaki 115.000 MT nosivosti. Brodovi će biti opremljeni za plovidbu u ledu s notacijom klase za led 1C. Brodovi su ugovoreni s južno korejskim brodogradilištem Sungdong Shipbuilding&Marine Engineering Co., Ltd., a isporuka se očekuje u kolovozu i listopadu sljedeće godine, pojašnjava direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić.
S dva novoizgrađena tankera, flota Tankerske plovidbe će narasti na 13 brodova, a šest dodatnih vozi za tvrtku kćer, Tankersku Next Generation.
Jesu li već poznata imena novih tankera?
- Brodovi bi se trebali zvati "Frankopan" i "Rava". Trenutno su u početnoj fazi gradnje, a predstavnik Tankerske plovidbe već je u Koreji u nadzoru gradnje.
Je li uopće postojala mogućnost da se ovi brodovi grade u nekom od hrvatskih brodogradilišta?
- Ulaskom u EU onemogućena je gradnja brodova uz državnu potporu, što je ranije bio uobičajeni standard. Posljedica toga je da nam hrvatska brodogradilišta nisu mogla ponuditi konkurentnu cijenu prilikom narudžbe.
Prošle godine je Tankerska prodala "Alan Veliki", jedan od svojih tankera, a u menadžmentu se drže stava po kojemu ni u jednom trenutku ne treba biti isključiv kada je riječ o eventualnoj prodaji postojećih ili kupnji novih brodova već je neophodno kontinuirano "osluškivati tržište" i procjenjivati povoljan trenutak u biznisu kojega povremeno obilježe nagle oscilacije.
- Nakon dobre godine tankerskog tržišta, ovog je ljeta uslijedio pad uglavnom uzrokovan tradicionalnom manjom sezonskom potrošnjom, smanjenjem rafinerijskih kapaciteta, te nemirima u zapadnoj Africi koji su za posljedicu imali manji izvoz nafte iz te regije. U narednom periodu očekujemo postepenu stabilizaciju tržišta uz volatilne vozarine, kaže Pavić posebno podvlačeći situaciju s brodovima za prijevoz suhih tereta:
- Baltic Dry Index kao najrelevantniji pokazatelj stanja vozarina kod brodova za prijevoz suhih tereta, u veljači ove godine je dotaknuo svoj povijesni minimum unutar 30-godišnjeg bilježenja vrijednosti. Mnogi brodari raspremili su brodove, neki su i nestali sa scene, velika većina brodova vozila je ispod praga rentabilnosti. Naša odluka da ipak plovimo i niz mjera koje smo proveli omogućili su nastavak operatike s cijelom flotom. Tržište je trenutno u blagom rastu, ali još je daleko od povijesnih vrijednosti koje bi nudile dobre rezultate, zaključuje direktor Pavić.
Predrag Opačić
"TP je društveno odgovorna kompanija"
Direktora Marija Pavića pitali smo i zbog čega se Tankerska plodvidba ne pojavljuje kao sponzor ili donator zadarskih jedriličara Šime Fantele i Igora Marenića.
- Tankerska plovidba društveno je odgovorna kompanija koja nema potrebe kroz javnost naglašavati svoj doprinos zajednici, a nezadovoljnih pojedinaca, skupina, udruga i klubova uvijek je bilo i bit će. Konkretno, zlatnim olimpijcima čestitam i želim im daljnji uspjeh u natjecanjima, izjavio nam je Pavić.
Izvor: Slobodna Dalmacija