Ukoliko Uljanik prođe kroz program restrukturiranja na način na koji je to planirano, postoji velika mogućnost da će naše dvije kompanije nastaviti suradnju, odnosno da ćemo i u budućnosti graditi svoje brodove u Puli, kazao je projektni menadžer Jerome Vanden Branden
Nakon dugo vremena jedna dobra vijest i iz brodogradilišta Uljanik: jedan od tri vrijedna prototipna broda koji su već neko vrijeme poredani na opremnoj obali jučer je konačno predan novom vlasniku. Kako je bilo i najavljivano, nakon posljednjih kontrola i testiranja, impresivna samopodizna platforma “Apollo” jučer je isporučena naručitelju luksemburškoj tvrtki GeoSea koja je dio velike belgijske brodarske kompanije Deme. Platforma će ploviti pod zastavom Luxembourga i bit će jedna od ključnih referenci Uljanika za izgradnju složenih, visokosofisticiranih brodova.
Primopredajne dokumente jučer su potpisali projektni menadžer Jerome Vanden Branden u ime naručitelja, te direktor Odjela prodaje Bojan Blagonić u ime Brodogradilišta Uljanik.
– Ugovorili smo ovaj brod s Uljanikom prije četiri godine, nakon što se njihova ponuda pokazala najboljom na međunarodnom tenderu koji smo proveli. Zadovoljni smo rezultatom suradnje, a posebno smo ponosni visinom izgrađenih nogu, jer to je prvi brod u našoj floti s takvim karakteristikama. Brod, kao što vidite, izgleda sjajno. Jack-up platforma namijenjena je radovima u Sjevernome moru, a koristit će se prilikom instaliranja vjetroelektrana, podizanja teških tereta, radova na istraživanju i eksploataciji podmorja. Planirano uvođenje u posao je 1. rujna u moru na sjeveru Škotske, izjavio je jučer Jerome Vanden Branden.
Riječ je o prvoj samopodiznoj platformi na vlastiti pogon izgrađenoj u Uljaniku i prvom takvom visokosofisticiranom brodu izgrađenom u Hrvatskoj. Platforma “Apollo” opremljena je četirima 106,8 m dugim rešetkastim nogama koje joj omogućuju rad u dubinama do 70 metara. Projektiranje, konstruiranje i tehnološka izvedba nogu platforme bili su među ključnim elementima na osnovu kojih je Uljanik odabran za gradnju ovog broda.
S obzirom na tražene karakteristike i funkcionalnost, izrada nogu platforme predstavljala je tehnološki izazov za Uljanik koji je osnovao poseban tim za izgradnju ovog izuzetno zahtjevnog dijela broda. Radi se o plovilu u čijoj je izradi u značajnoj mjeri sudjelovalo domaće znanje. Dio dokumentacije bio je uvjetovan od strane naručitelja, ali je cijela izrada i montaža komponenti rezultat znanja i rada pulskih brodograditelja. Platforma nosivosti 5,2 tisuća tona, dužine 89,32 m, širine 42 m, visine 8 m može postići brzinu od 11,92 čvora. Ima standardni smještaj za 90 osoba, a namijenjena je različitim dalekoobalnim radovima u svim morima, a može se koristiti i kao smještajna platforma.
Izvor: pomorac.net,
Milan Pavlović
Znanstvenici s istraživačkog broda »Burin« instituta Ruđer Bošković – Centra za istraživanje mora jednu milju od Rovinja (u pravcu Banjola) naišli su na jedinke invazivnih rebraša. Riječ je o morskim organizmima koji nisu opasni po ljude, ali kada se pojave u velikom broju stvaraju neugodu kod kupača, a opasni su po sitni riblji fond jer im oduzimaju hranu, piše Novi list.
Problem su donijeli proteklih sezona, kada ih je bilo u velikom broju, a ove godine smatralo se da ih neće biti. Sve do sada.
Po riječima dr. Paola Paliage, ovo što su oni našli doslovno je nekoliko jedinki koje će se, kako procjenjuje, u roku od dva do tri tjedna razmnožiti i dostići prošlogodišnju razinu od stotinjak jedinki po kubičnom metru.
– U akvatoriju Rovinja tijekom redovnog monitoringa naišli smo na nekoliko jedinki rebraša Mnemiopsis Leidyi. S obzirom da su bile u različitim fazama rasta, od larvi do odraslih jedinki, za pretpostaviti je da će se njihov broj povećati i dostići već viđene količine, kaže dr. Paliaga, dodajući kako će, u odnosu na prošlu godinu, njihovo prisustvo po kupače, odnosno riblji fond, biti »manje bolno«.
– Ono što je pozitivno je da su se rebraši pojavili sa značajnim zakašnjenjem u odnosu na prošlu godinu, što je dobro za kupače, ali i riblji fond, naročito za rast inćuna. Vrhunac njihove pojave očekujemo tijekom jeseni, da bi u studenom započelo njihovo opadanje, prognozira rovinjski znanstvenik.
Znanstvenik Paliaga ponovno je istaknuo da su rebraši bezopasni i da ih ne treba gnječiti ni ubijati.
– Nema potrebe za nikakvom panikom, jer osim neugode, rebraši su za kupače sasvim bezopasni. Ne treba ih ni ubijati, ni razbijati i biti okrutan prema živom biću, poručio je oceanograf Paolo Paliaga, od kojeg također doznajemo kako su rebraši, koji nisu viđeni od prve polovine travnja i za koje se mislilo da su nestali, pristigli iz laguna sjeverne Italije u kojima su preživjeli i razmnožili se i iz kojih sada kreću u invaziju sjevernog Jadrana.
Izvor: pomorac.net,
Nina Orlović Radić
Nakon Mareusa – ime Petite Amie će biti napisano na veliki prijelazni pokal Atlantske plovidbe, pokrovitelja regate. Emil Tomašević za kormilom broda splitskog Labuda pobjednik je tradicionalne Južnodalmatinske regate, njenog 38. izdanja, čiju organizaciju od 1981. godine ‘potpisuju’ dubrovački Orsan i Peliška jedra iz Orebića.
– Samo nam se 1981. godine, i evo ove dogodilo da smo morali pomicat start jer nije bilo vjetra, a jednom se dogodilo da smo pokale dijelili na Mljetu jer je u Dubrovniku i okolici gorjelo, te smo regatu zaključili nakon druge etape – prisjetio se uoči završne feste pod jedrima, dodjele nagrada koja se po tradiciji održava u đardinu hotela Lapad, Marinko Mikulandra, predsjednik Jedriličarskog kluba Orsan.
Tomaševiću je pokal za prvo mjesto po ORC-u, u trajno vlasništvo, te veliki prijelazni pokal uručio u ime Atlantske plovidbe Niko Bratoš. Petite Amie je bio treći nakon prve etape od Orebića do Pomene, ali u preostale dvije etape najbolji. Prvog dana je gledao u leđa prošlogodišnjem pobjedniku, brodu Mareus splitskog Spinuta, te Dubrovniku, koji je bio drugi nakon prve etape. Ali, već nakon druge etape je preuzeo vodstvo, te ga znao sačuvati do cilja u Dubrovniku.
Po OPEN-u slavio je Full Pelt s kormilarom Antom Antunovićem iz Jedriličarskog kluba Split. Prvi nakon prve etape, prvi i u drugoj, a drugi u trećoj posljednjoj. Drugi u prvoj i drugoj etapi bio je Overload, također brod Jedriličarskog kluba Split za čijim je kormilom bio Siniša Kaliterna, a koji je slavio u zadnjoj etapi. Orsanov Dubrovnik s Davorom Duževićem za kormilom treći u prvoj i drugoj etapi, ali deseti u trećoj, te ga je na kraju pretekla Stradivaria Jadrana Gamulina i Balda Miloglava, koja je bila peta u prvoj, te četvrta u drugoj i trećoj etapi, a što joj je na kraju donijelo ukupno treće mjesto po OPEN-u. Nagradu Full Peltu, najbržem brodu, dodijelila je europarlamentarka Dubravka Šuica, inače članica uprave Jedriličarskog kluba Orsan.
Među deset najbržih, po OPEN-u, bila su još dva broda Orsana, i to Anima (Niko Kmetović) na osmom, te Arhimed (Eugen Miljan) na devetom mjestu.
Po skupinama Stradivaria (Orsan) bila je najbolja u skupini 1 u kojoj je pokal za drugo mjesto pripao brodu Crazy (Fabijan Rojić / Helios), u skupini 2 prvi je Overload, drugi Dubrovnik, a treći Mareus. U skupini 3 Full Pelt je bio najbrži, drugi Sabre(Miroslav Jakubčik/Split), a treći Gib (Goran Oreb/Artina). U skupini 4 slavila je Nataly (Žarko Đanović/Orsan), drugi je bio Fugu (Damir Kraljević/Labud), a treći Analea (Igor Šikić/Orsan). U skupini 5 prva je bila Bokeljka (Niko Vuksanović/Opatija), druga Irini (Irina Sulaver/SAD). U skupini 6 prvi Arhimed, drugi Lenoba (Jasenko Kravarović/Orsan), te u skupini 7 prvi Petite Amie, druga Regina 2(Nikola Zečević/Cavtat), a treći Lero (Ivo Kvestić/Orsan).
Pokale su im uručili članovi Upravnog odbora Jedriličarskog kluba Orsan, Pavo Dabrović i Tonći Peović, Zdravko Šabić iz Jedriličarskog kluba Peliška jedra, dopredsjednik Orsana Tonći Kordić, zatim županijski pročelnik Ivo Klaić, zamjenica gradonačelnika Grada Dubrovnika Orlanda Tokić i predsjednik Orsana Marinko Mikulandra.
Ovogodišnja 38. Južnodalmatinska regata održala se u spomen na gospara Andra Kneževića, legendarnog, ne samo dubrovačkog, već i hrvatskog jedriličara, člana Orsana, koji nas je početkom 2018. godine napustio u 91. godini.
Gospar Andro je 65 godina aktivno jedrio, a od toga proveo je 31 godinu na Orsanovoj legendarnoj jedrilici ‘Bobara’ s kojom je ostvario vrhunske rezultate. Jedrenju je naučio brojne generacije Orsanovaca, a u radu kluba sudjelovao je aktivno sve do posljednjih dana života. Sudbina je htjela da svoje oči zauvijek zaklopi baš u lučici Orsan 28. siječnja ove godine.
Izvor: pomorac.net,
Tonči Vlašić
Toyota is building what it calls the world's first Megawatt-scale 100% renewable power and hydrogen plant at the US Port of Long Beach.
The Tri-Gen facility will be the first Toyota facility in North America to use 100% renewable power using bio-waste sourced from California agricultural waste to generate water, electricity and hydrogen.
“For more than twenty years, Toyota has been leading the development of fuel cell technology because we understand the tremendous potential to reduce emissions and improve society,” said Doug Murtha, group vice president- Strategic Planning.
“Tri-Gen is a major step forward for sustainable mobility and a key accomplishment of our 2050 Environmental Challenge to achieve net zero CO2 emissions from our operations.”
Hydrogen power
When it comes online in 2020, Tri-Gen will generate approximately 2.35 megawatts of electricity and 1.2 tonnes of hydrogen per day, enough to power the equivalent of about 2,350 average-sized homes and meet the daily driving needs of nearly 1,500 vehicles.
The power generation facility will be 100% renewable, supplying Toyota Logistics Services’ (TLS) operations at the port.
Tri-Gen is a key step forward in Toyota’s work to develop a hydrogen society. In addition to serving as a key proof-of-concept for 100% renewable, local hydrogen generation at scale, the facility will supply all Toyota fuel cell vehicles moving through the Port, including new deliveries of the Mirai sedan and Toyota’s Heavy-Duty hydrogen fuel cell class 8 truck, known as Project Portal.
Grand plans
To support these refueling operations, Toyota has also built one of the largest hydrogen fueling stations in the world on-site with the help of Air Liquide.
Toyota continues to partner with a broad range of companies to develop new hydrogen stations. That includes a partnership with Shell that represents the first such collaboration between a major automotive and major oil company.
http://www.greenport.com
The EU and Japan yesterday signed the EU-Japan Economic Partnership Agreement during the 25th EU-Japan summit in Tokyo. The European Shipowners welcome the signing of a highly ambitious trade agreement between two of the world's largest economies. “At a time that unilateralism and protectionism are rising, the EU and Japan are sending a strong message in support of free, fair and rules-based trade”, said ECSA’s Secretary General Martin Dorsman.
The agreement with Japan will remove the vast majority of customs duties that cost EU companies exporting to Japan €1 billion a year and will lead to a substantial increase of the EU exports to Japan. “It also contains obligations to maintain open and non-discriminatory access to international maritime services such as transport and auxiliary services, as well as access to ports and port services,” Dorsman reiterated.
“Shipping needs global trade to exist and global trade cannot exist without an efficient shipping industry. Around 90% of world trade in goods is carried by the international shipping industry and European shipowners control 40% of the world’s merchant fleet and operate shipping services all over the world,” he concluded.
European Shipowners look forward to the quick ratification by the European Parliament and the Japanese Diet and the efficient implementation of this agreement.
Martin Dorsman
Secretary General
Prva | Prethodna | 111 do 115 od 248 događanja | Sljedeća | Zadnja |
Povodom održavanja Financijske komisije Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, članovi, predsjednik i ravnateljica Udruge sastali su se na regularnom sastanku 16. svibnja 2024. godine u Zagrebu.
Na sastanku se raspravljene sve aktualne teme iz područja financiranja brodarstva, od čega posebno:
- pristupanje Republike Hrvatske OECD-u i utjecaj OECD Global Anti-Base Erosion Model Rules (Pillar II) i Direktive (EU) 2022/2523 na nacionalni sustav poreza po tonaži
- rad Vijeća EU na Prijedlogu nove Energy Taxation Direktive i njen možebitni utjecaj na cijenu goriva
- problem dvostrukog oporezivanja u Argentini i Indiji te
- načini financiranja brodarstva.
Kako se 9. svibnja obilježava Dan Europe, ponosni smo što Mare Nostrum kao dio Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA) svakodnevno jača suradnju s drugim članica EU kroz uključenost u pomorske politike EU.
Dana 3. svibnja 2024. godine u prostorijama Jadrolinije, Rijeka, održana je 125. sjednica Skupštine Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum.
Uz predstavnike članica Udruge i voditeljstva Udruge, na sjednici je prisustvovala i gđa Antonia Bebić, pomorski attaché; koja je ispred Republike Hrvatske zadužena za praćenje svih pomorskih file-ova koji se raspravljaju i donose u okviru Vijeća EU, a koja je Udruzi prezentirala sve aktualne teme i zakonodavne akte koji se trenutno raspravljaju u okviru EU kao i pod okriljem Međunarodne pomorske organizacije (IMO).
Čestitamo Pomorskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci na 75 godina djelovanja tijekom kojih se s pravom otisnuo na sam vrh visokoškolskih institucija koje odgajaju kadrove iz područja pomorstva u Republici Hrvatskoj.
Kao budući potencijalni poslodavci studenata ovog Fakulteta, članice Mare Nostruma s punom pažnjom prate tijek i razvoj svih studijskih programa na istome.
Ravnateljica Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum zajedno s drugim predstavnicima članica naše Udruge, dana 18. ožujka 2024. godine, sudjelovala je na webinaru kojeg su organizirale Glavna uprava Europske komisije za klimatsku politiku (DG CLIMA) te Europska agencija za pomorsku sigurnost (EMSA).
Dana 5. i 6. ožujka 2024. godine, održana je sjednica Upravnog odbora (Board of Directors) Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA) na kojoj su ispred HUB Mare Nostrum, sudjelovali gđa Ivona Anić Miklec, ravnateljica HUB Mare Nostrum i g. Marko Domijan, predsjednik Skupštine HUB Mare Nostrum.
Zajedno s kolegama iz 21 nacionalnog udruženja brodovlasnika iz država članica EU i Norveške, raspravljali su o svim aktualnim temama iz područja brodarstva kao i prijedlozima novih zakonodavnih akata EU koji se trenutno raspravljaju pod okriljem Vijeća EU i Europskog parlamenta.
Pod novoizabranim vodstvom Nadzornog odbora - g. Nikole Koščice iz Tankerske plovidbe d.d. te uz članove Nadzornog odbora, g. Roberta Banka iz društva Alpha Adriatic d.d. i g. Vicenca Jerkovića iz Atlantske plovidbe d.d. kao i uz prisustvovanje g. Romana Balte, dugogodišnjeg suradnika Udruge iz računovodstva Biro Balta d.o.o. te voditeljstva Udruge, dana 29. veljače 2024. godine u prostorijama Udruge održana je 22. sjednica Nadzornog odbora HUB Mare Nostrum.
Dana 16. veljače 2024. godine, u prostorijama resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, održana je 124. sjednica Skupštine Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, ujedino prva sjednica od dolaska nove ravnateljice u Udrugu.
Cilj sjednice je bio, nakon revidiranja rada Udruge u prethodnom razdoblju, usvojiti Plan rada i Financijski plan za rad Udruge u 2024. godini kao i raspraviti sve aktualne teme vezane za brodarstvo i rad Udruge općenito.
Dana 8. veljače 2024. godine, predstavnici članica naše Udruge kao i ravnateljica Udruge, gđa Ivona Anić Miklec, sudjelovali su na još jednoj u nizu korisnih radionica u organizaciji Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja na temu uvođenja pomorskog prometa u sustav trgovanja emisijskim jedinicama stakleničkih plinova unutar Unije (EU ETS) kao i obveze praćenja i izvješćivanja o emisijama iz pomorskog prometa koje predstoje temeljem Uredbe (EU) 2023/957.
Dana 1. siječnja 2024. godine, gospođa Ivona Anić Miklec, preuzela je dužnost ravnateljice Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum. Udruga će pod vodstvom ravnateljice nastaviti biti odgovornim socijalnim partnerom u kolektivnim pregovorima sa sindikatima te će promicati interese hrvatskih brodara pred svim nadležnim tijelima državne uprave i lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao i pred nadležnim tijelima na međunarodnoj i EU razini. Udruga će u narednom periodu snažno podržavati svoje članice u digitalnoj i zelenoj tranziciji njihova poslovanja na putu ka održivom brodarstvu. Udruga će raditi na jačanju svog identiteta i suradnje sa srodnim udruženjima kao i osnaživanjem položaja Mare Nostruma pod okriljem njegove europske obitelji – Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA).
Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum organizirala je edukativni Seminar na temu EU ETS 19. prosinca 2023. godine na kojem je glavnu riječ držao g. Dino Kučić, specijalist za nabavu goriva i održiv razvoj - EMS/EnMS manager u Croatia Airlines.
U ponedjeljak, 11. prosinca 2023. u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u Zagrebu je održana 123. sjednica Skupštine. Na sjednici je sudjelovalo šest članica Udruge, a gost sjednice bio je Kap. Siniša Orlić.
U četvrtak, 28. rujna 2023. u prostorijama Tankerske Plovidbe u Zadru je održana 120. sjednica Skupštine. Na sjednici je prisustvovalo devet članica Udruge, a gost sjednice bila je predstavnica Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Europski pomorski samit održan je u Bruxellesu 19. i 20. rujna 2023. Naglašena je strateška važnost pomorstva i pomoraca za gospodarstvo i sigurnost EU-a budući da se njime prevozi više od 72 % vanjske trgovine EU-a i osigurava opskrba osnovnim dobrima kao što je hrana, energetika, farmaceutika i sirovine. Europski brodski prijevoz čini gotovo 40% svjetske flote. Razgovaralo se o važnim aspektima zelenog prijelaza u brodarstvu, kao što su brodarstvo s niskim i nultim udjelom ugljika, čistim gorivima, inovativnim tehnologijama, dizajnom plovila, kao i o tome kako je adekvatno financiranje brodova ključno za provedbu održivosti i postizanje zelenih prijelaza i klimatskih ciljeva.
Potpisan Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu
Dana 29. lipnja 2023. godine u prijepodnevnim satima u Rijeci u prostorijama Jadrolinije potpisan je Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu.
Na svečanom potpisivanju Ugovora nazočni su bili potpredsjednik Vlade RH te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, predstavnici Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, predstavnici sindikalnih partnera te ostali cijenjeni uzvanici.
Potpisnici ugovora su Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum, Sindikat pomoraca Hrvatske i Nezavisni sindikat pomoraca putničkih brodova Hrvatske.
U četvrtak, 18. svibnja 2023. u prostorijama Hrvatske gospodarske komore u Puli je održana 118. sjednica Skupštine. Na sjednici je prisustvovalo osam članica Udruge, a gosti sjednice su bili predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja RH, Agencije za obalni linijski pomorski promet i Croatia Airlines.
Sastanak s temom „Nadzor brodova Hrvatske državne pripadnosti u stranim lukama od strane inspektora države luke (PSC)“ se održao dana 4. travnja 2023. godine.
Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum je od 1. siječnja 2023. godine postala punopravni član Udruženja brodovlasnika Europske zajednice (ECSA).
Je li moguće unaprijediti i poboljšati pomorski promet te istovremeno pridonijeti smanjenju emisija u području mobilnosti? Put prema održivom trajektnom prijevozu sada može imati koristi od nove i učinkovite web usluge za određivanje povoljne rute broda. To je moguće zahvaljujući projektu GUTTA.