HRVATSKA UDRUGA BRODARA MARE NOSTRUM

Događanja

 

27.05.2020

Kako procijeniti količinu CO2 emisija povezanih s istraživačkim projektima?

Projekt GUTTA programa Interreg Italija – Hrvatska, pronašao je način uspješnog provođenja EU projekta s nultom neto putnom emisijom.

Ukupne izravne emisije vezane uz sva putovanja ostvarena projektom GUTTA u 2019. godini iznosila su oko 7 tona CO2. To odgovara emisijama prosječne talijanske osobe tijekom jedne godine (prema podacima talijanskog Ministarstva gospodarstva i financija). To je glavni rezultat aktivnosti praćenja emisije CO2 vezan uz projektne susrete kojima projekt GUTTA, programa Interreg Italija - Hrvatska ima za cilj pridonijeti dekarbonizaciji pomorskog prometa trajektnim brodovima u Jadranskom moru.

„U GUTTA-i imamo određeni rezultat koji od nas zahtijeva praćenje i izvještavanje o emisijama u vezi svih projektnih sastanaka i drugih putovanja vezanih uz projekt,  objašnjava Gianandrea Mannarini, iskusni znanstvenik iz Euro-mediteranskog centra za klimatske promjene (CMCC) te koordinator GUTTA - a to bi moglo predstavljati inovaciju za EU projekte."

„Željeli bismo da GUTTA projekt bude prvi EU projekt s nultim neto prometom CO2 - dodaje Mannarini - a to se može postići negativnim emisijama“. Oni se mogu postići npr. financiranjem projekata pošumljavanja, osiguravanjem opskrbe čistom vodom u zemljama u razvoju (čime se izbjegava izgaranje fosilnih goriva za njezino pročišćavanje) ili podrškom malim obnovljivim izvorima energije.

Kako je procijenjen trošak za nadoknadu ugljičnog otiska GUTTA projekta? Smatralo se da su emisije putnih emisija dio europskog sustava trgovanja emisijama (EU-ETS). Ovaj prvi pokušaj upravo je razmatrao emisije izravno povezane s putovanjima. Međutim, za istinski nulti projekt s neto CO2, treba obuhvatiti i neizravne emisije uzrokovane putovanjima te druge proračunske linije projekta, poput osoblja i opreme.

Prosječni ugljični intenzitet putovanja GUTTA projekta u 2019. godini ustanovio je 107 g CO2 / km, što je manje od intenziteta prosječnog automobila u EU, a trošak kompenzacije iznosio je manje od 200 eura. Tako će, uloživši mali dio projektnog proračuna, partneri GUTTA znati da njihova putovanja nisu pridonijela klimatskim promjenama.

Izvorni tekst: https://www.cmcc.it/article/travelling-at-zero-net-co2-emissions-an-interreg-project-tells-how

29.04.2020

Instalacija sustava za uštedu goriva i smanjenje emisija na brodu

Suradnja između tvrtke eConowinda, Van Dam Shippinga i Niestern Sandera rezultirala je instalacijom sustava za uštedu goriva i smanjenje emisija na brodu MV Ankie (3,600 DWT).

Ova instalacija ima dva 10-metarska krila koja omogućuju brodu rad s manjom snagom motora te uštedu energije. 

Testna ruta broda bila je od Wagenborga do Delfzijla i Hamburga pa dalje do Norveške, a potom natrag u Rotterdam.

10.04.2020

Sretan Uskrs!

07.04.2020

Golar Viking Management d.o.o. postala je pridruženi član Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum

Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum je 2. travnja 2020. primila Golar Viking Management d.o.o.  u pridruženo članstvo.

Novoosnovano društvo Golar Viking Management d.o.o. ugovorilo je s društvom LNG Hrvatska d.o.o. usluge upravljanja te održavanja plutajućeg FSRU terminala za razdoblje od 10 godina na otoku Krku (Omišalj). FSRU (eng. Floating Storage and Regasification Unit) je vrsta LNG terminala, tzv. plutajući terminal, koji se sastoji od posebnog broda usidrenog kraj luke u kojem se prirodni plin ukapljuje i ponovno pretvara u plinovito stanje.

Udruga se raduje novom članstvu i aktivnom sudjelovanju nove članice.

Više informacija o poslovanju naše nove članice možete pronaći ovdje: https://www.golarlng.com/

30.03.2020

Drugi sastanak Upravnog odbora GUTTA održat će se 1.-2. travnja 2020. godine.

Projektni partneri još su na prvom  Upravnom odboru GUTTA odbora u listopadu dogovorili datum drugog sastanka Upravnog odbora. Međutim, zbog zaraze COVID-19 konzorcij GUTTA projekta odlučio je da se sastanak održi preko Internet aplikacije.

Sastanak će uključiti sveobuhvatan pregled napretka u implementaciji GUTTA-e kako u tehničkim, tako i u upravljačkim komponentama. Bit će razmatrane kritične stavke koje su se pojavile tijekom prvih 15 mjeseci projekta kako bi se pronašla zajednička rješenja i donijele odluke koje utječu na ostatak projekta.

Projekt GUTTA programa Interreg Italija-Hrvatska želi pridonijeti dekarbonizaciji pomorskog prometa trajektnim brodovima. U tu je svrhu u pripremi novi alat za računanje eko ruta temeljen na prognozi mora i VISIR modelu. Nadalje, GUTTA širi vrijednost javnih podataka prikupljenih u skladu s Europskom uredbom (EU) 2015/757 o nadzoru, izvještavanju i provjeri emisija CO2 od strane brodova koji pristanu u lukama EGP-a i daje objektivnu procjenu potrebe za novom trajektnom vezom između Italije i Hrvatske.

 

Prva Prethodna 11 do 15 od 200 događanja Sljedeća Zadnja

Najave i obavijesti

Program za sufinanciranje ukrcaja vježbenika na brodove u međunarodnoj i nacionalnoj plovidbi

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je danas, 16. studenog organizirao sastanak sa članicama Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum. 

16.11.2020

Sastanak s Petrokemijom d.d.

U petak, 13. studenog 2020. održan je online sastanak s Petrokemijom d.d.

13.11.2020

Sastanak s Jadrolinijom

U petak, 13. studenog 2020. Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum je održala sastanak u Jadroliniji zajedno s Hrvatskom udrugom za razvoj i primjenu vodikovih gorivnih članaka. 

13.11.2020
  • HRVATSKA UDRUGA BRODARA
    MARE NOSTRUM
  • Avenija V. Holjevca 20, 10020 Zagreb
  • + 385 (0)1 6525-370
  • Žiro racun: 2340009- 1100202761
  • IBAN: HR10 2340 0091 1002 0276 1
  • OIB: 32333984326