HRVATSKA UDRUGA BRODARA MARE NOSTRUM

Događanja

 

19.09.2017

TANKERSKA U KOREJI PREUZELA NOVI TANKER "Frankopan" se vratio u zadarsku flotu - kuma mu je unuka legendarnog direktora Vlatka Paša Bašić

Tankerska plovidba je u petak ujutro, u 9,45 sati po našem vremenu, preuzela jedan od dva velika aframax tankera što ih za zadarskog brodara gradi korejsko brodogradilište Sungdong Shipbuilding&Marine Engineering Co., Ltd. Radi se o tankeru "Frankopan" vrijednom 52 milijuna dolara sa 114.000 tona nosivosti kojemu je kuma bila Vlatka Paša Bašić, unuka legendarnog direktora Tankerske plovidbe Ivana Paše.

Ugovori o novogradnjama potpisani su tijekom 2015. godine i stupili su na snagu u siječnju 2016. godine. Radi se o dva Aframax tankera koji su opremljeni za plovidbu u ledu s notacijom klase za led 1C.Po ugovoru potpisanom prošle godine isporuka prvog tankera trebala se dogoditi u kolovozu ove godine, dok je isporuka drugog aframax tankera predviđena do kraja listopada. Taj drugi brod trebao bi dobiti ime "Rava", a i njegova je vrijednost 52 milijuna dolara, što znači da je s korejskim brodogradilištem Tankerska privela kraju posao od čak 104. milijuna dolara.

Odluku o gradnji brodova u Koreji, u Tankerskoj su objasnili činjenicom da je u Hrvatskoj od ulaska u EU onemogućena gradnja brodova uz državnu potporu, što je ranije bio uobičajeni standard. Zbog toga hrvatska brodogradilišta nisu mogla ponuditi konkurentnu cijenu prilikom narudžbe. Tankerska je 2015. godine prodala "Alan Veliki", jedan od svojih tankera, jer menadžment ni u jednom trenutku ne želi biti isključiv kada je riječ o eventualnoj prodaji postojećih ili kupnji novih brodova već je neophodno kontinuirano "osluškivati tržište" i ocjenjivati povoljan trenutak u biznisu kojega povremeno obilježe nagle oscilacije.

Kapetan najnovije prinove u floti Tankerske plovidbe je Robert Dorkin, upravitelj stroja je Joško Barin, a novi će brod u ponedjeljak iz Koreje krenuti na svoje prvo putovanje i to za Zapadnu Afriku. Na primopredaji su u ime Tankerske plovidbe bili Nikola Koščica, Ivica Pijaca, Joško Markov i Dijana Jerolimov.

-Idemo u željenom pravcu povratka našem core biznisu, a s tim drugim aframax tankerom imat ćemo četiri takva broda. Mada je ovo biznis, pa emocije valja ostaviti po strani, moram kazati da mi je jako drago što smo ovaj tanker nazvali "Frankopan", jer smo u svojoj floti već imali tanker s tim imenom, izjavio nam je direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić.

Svojedobno je kod prodaje nekadašnjeg tankera istog imena, zabilježen rijedak "emotivni trenutak". Cijela posada bivšeg "Frankopana" fotografirala se ispred broda s velikim natpisom "Zbogom Frankopane, hvala ti!", pa nitko u Tankerskoj plovidbi nije imao nikakvu dilemu oko imena novog broda u petak preuzetog u Koreji!

"Frankopan" se vratio!

 

18.09.2017

VELIKA ZADARSKA INVESTICIJA: Tankerska u Koreji gradi dva nova broda vrijedna 104 milijuna dolara!

U kolovozu sljedeće godine najvećem hrvatskom brodaru, zadarskoj Tankerskoj plovidbi, bit će iz Južne Koreje isporučen 52 milijuna dolara vrijedan tanker. Samo dva mjeseca kasnije, flota Tankerske plovidbe bit će pojačana još jednim jednako vrijednim tankerom, što znači da se zadarska brodarska kompanija nalazi usred investicije od čak 104 milijuna dolara.

- Ugovori o novogradnjama potpisani tijekom 2015. godine stupili su na snagu u siječnju 2016. godine. Radi se o dva Aframax tankera, svaki 115.000 MT nosivosti. Brodovi će biti opremljeni za plovidbu u ledu s notacijom klase za led 1C. Brodovi su ugovoreni s južno korejskim brodogradilištem Sungdong Shipbuilding&Marine Engineering Co., Ltd., a isporuka se očekuje u kolovozu i listopadu sljedeće godine, pojašnjava direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić

S dva novoizgrađena tankera, flota Tankerske plovidbe će narasti na 13 brodova, a šest dodatnih vozi za tvrtku kćer, Tankersku Next Generation.

Jesu li već poznata imena novih tankera?

- Brodovi bi se trebali zvati "Frankopan" i "Rava". Trenutno su u početnoj fazi gradnje, a predstavnik Tankerske plovidbe već je u Koreji u nadzoru gradnje.

Je li uopće postojala mogućnost da se ovi brodovi grade u nekom od hrvatskih brodogradilišta?

- Ulaskom u EU onemogućena je gradnja brodova uz državnu potporu, što je ranije bio uobičajeni standard. Posljedica toga je da nam hrvatska brodogradilišta nisu mogla ponuditi konkurentnu cijenu prilikom narudžbe.

Prošle godine je Tankerska prodala "Alan Veliki", jedan od svojih tankera, a u menadžmentu se drže stava po kojemu ni u jednom trenutku ne treba biti isključiv kada je riječ o eventualnoj prodaji postojećih ili kupnji novih brodova već je neophodno kontinuirano "osluškivati tržište" i procjenjivati povoljan trenutak u biznisu kojega povremeno obilježe nagle oscilacije.

- Nakon dobre godine tankerskog tržišta, ovog je ljeta uslijedio pad uglavnom uzrokovan tradicionalnom manjom sezonskom potrošnjom, smanjenjem rafinerijskih kapaciteta, te nemirima u zapadnoj Africi koji su za posljedicu imali manji izvoz nafte iz te regije. U narednom periodu očekujemo postepenu stabilizaciju tržišta uz volatilne vozarine, kaže Pavić posebno podvlačeći situaciju s brodovima za prijevoz suhih tereta:

- Baltic Dry Index kao najrelevantniji pokazatelj stanja vozarina kod brodova za prijevoz suhih tereta, u veljači ove godine je dotaknuo svoj povijesni minimum unutar 30-godišnjeg bilježenja vrijednosti. Mnogi brodari raspremili su brodove, neki su i nestali sa scene, velika većina brodova vozila je ispod praga rentabilnosti. Naša odluka da ipak plovimo i niz mjera koje smo proveli omogućili su nastavak operatike s cijelom flotom. Tržište je trenutno u blagom rastu, ali još je daleko od povijesnih vrijednosti koje bi nudile dobre rezultate, zaključuje direktor Pavić.

Predrag Opačić
 

"TP je društveno odgovorna kompanija"

Direktora Marija Pavića pitali smo i zbog čega se Tankerska plodvidba ne pojavljuje kao sponzor ili donator zadarskih jedriličara Šime Fantele i Igora Marenića.

- Tankerska plovidba društveno je odgovorna kompanija koja nema potrebe kroz javnost naglašavati svoj doprinos zajednici, a nezadovoljnih pojedinaca, skupina, udruga i klubova uvijek je bilo i bit će. Konkretno, zlatnim olimpijcima čestitam i želim im daljnji uspjeh u natjecanjima, izjavio nam je Pavić.

 

 

Izvor: Slobodna Dalmacija

18.09.2017

U kraljevičkom brodogradilištu svečano porinut ponos Rapske plovidbe - trajekt "Četiri zvonika"

Kao što smo i najavili u subotu 16. rujna u kraljevičkom brodogradilištu kojeg je prije nepune tri godine preuzela tvrtka Dalmont, uz prisustvo velikog broja uzvanika i gostiju porinut je najveći trajekt Rapske plovidbe "Četiri zvonika".

 

 

Prvo je to porinuće u ovom najstarijem hrvatskom brodogradilištu nakon punih sedam godina praznoga hoda, pa je ovo bio u mnogočemu i svečan i emotivan trenutak.

Kao što smo već pisali osnovne karakteristike ovog projektiranog RO-RO putničkog broda su; dužina 79 m, a širina 17,5 m, kapacitet 100 osobnih automobila i 600 putnika, dok cijena izgradnje iznosi 7.897.000 Eura. Podsjetimo još jednom da u dioničkom društvu Rapska plovidba rade otočani i da je društvo u vlasništvu otočana, što je gotovo jedinstveni primjer u hrvatskom pomorstvu, pa je stoga ovaj pothvat gradnje i skorog uključivanja u plovidbu najvećeg trajekta u povijesti tvrtke doista vrijedan svakog respekta.

Direktor brodogradilišta Dalmont Ivan Ivić istaknuo je da je ovaj brod sve ono za što su se zauzimali u Dalmontu od osnutka prije 25 godina. Zapošljavali smo mlade stručne ljude, dodatno obrazovali postojeće, ulagali u infrastrukturu a sve u interesu poboljšanja radnog procesa, rekao je.

Direktor Rapske plovidbe Dragan Andrić ustvrdio je da će ovaj brod pridonijeti još kvalitetnijem povezivanju Raba s kopnom, a time i kvaliteti turizma te zadržavanju stanovnika na otoku. Trajekt "Četiri zvonika" (novogradnje DA 06) rapski bi brodar od Dalmonta trebao preuzeti početkom iduće godine, a nakon probnih plovidbi sa svojom bi osmeročlaom posadom trebao voditi glavnu riječ na rentabilnoj državnoj trajektnoj liniji 337 Mišnjak - Stinica, za koju je, zahvaljujući i ovom novom trajektu, ishođena nova desetgodišnja koncesija.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je ovaj posao gradnje broda za domaćeg naručitelja u domaćem brodogradilištu pozitivno svjetlo za gospodarstvo. Izrazio je očekivanje da će i drugi domaći brodari, prije svih Jadrolinija, povući slične poteze i naručiti gradnju novih brodova u hrvatskim brodogradilištima.

Prije nego li je simbolično presijekla konop i uspješno razbila bocu o brodsku oplatu, kuma broda Sanja Grozdanić, trenerica u Kajak klubu "Rab '83" i ravnateljica dječjeg vrtića «Pahuljica», poželjela je brodu dobro more i sretnu plovidbu, a cijeli su događaj došli uveličati i rapski samostreličari.

 

 

Autor: Hrvoje Hodak, Rapski list

 

Video možete pogledati klikom na poveznice:

Porinuće trajekta "Četiri zvonika"

12.09.2017

Tematski tjedan i međunarodnu konferenciju “ADRIATIC 2017 - Zaštita Jadranskog mora od onečišćenja s brodova” kao i nacionalne pokazne vježbe suzbijanja onečišćenja mora na području Kaštelanskog zaljeva

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u sklopu ovogodišnjeg predsjedanja Središnjom koordinacijom za nadzor i zaštitu prava i interesa Republike Hrvatske na moru te kao stalno tajništvo Stožera plana intervencija kod iznenadnih onečišćenja mora  organizira u Splitu od 2. do 5. listopada 2017. tematski tjedan i međunarodnu konferenciju “ADRIATIC 2017 -  Zaštita Jadranskog mora od onečišćenja s brodova” kao i nacionalne pokazne vježbe suzbijanja onečišćenja mora na području Kaštelanskog zaljeva.

Članice HUB Mare Nostrum, Atlantska plovidba i Tankerska plovidba održat će prezentacije na Konferenciji.

Svi zainteresirani se mole da sudjelovanje potvrde najkasnije do 25. rujna 2017. putem obrasca u privitku na e-mail: biserka.vistica@pomorstvo.hr.

Za sve eventualne dodatne informacije kontaktirajte gđu Biserku Višticu putem navedenog e-maila ili  tel. 01 6169 028.

 

Poziv za sudjelovanje

Program tematskog tjedna i konfernecija ADRIATIC 2017

Obrazac prijave sudjelovanja na tematskom tjednu

06.09.2017

Hrvatski registar brodova- verifikator za ocjenjivanje planova praćenja CO2 iz pomorstva

Hrvatski registar brodova od Hrvatske akreditacijske agencije ishodio akreditaciju prema EU 2015/757 i  EU 2016/2072 za ocjenjivanje Planova praćenja CO2 iz pomorstva, te ujedno čestitamo na uloženom trudu.

Prva Prethodna 36 do 40 od 131 događanja Sljedeća Zadnja

Najave i obavijesti

IBIA Pointers for Problem Fuels: What Should Ship Owners Do?

A significant number of ships have experienced serious operational problems – chiefly sticking/seizing fuel pumps and in some cases filter blockages – after lifting bunker fuels from the US Gulf region since late March and during April/May. Most cases have reportedly been caused by intermediate fuel oils (IFOs) bunkered in the Houston area, though there are indications that similar problems have been caused by fuels bunkered in Panama.

18.06.2018

NAJAVA NASTAVKA PREGOVORA

Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum inicirala je nastavak pregovora oko Nacionalnog kolektivnog ugovora za hrvatske pomorce na putničkim brodovima i trajektima.

07.06.2018

84. sjednica Skupštine

U Zagrebu je 18. svibnja  2018. održana 84. sjednica Skupštine, na kojoj je, uz članove Skupštine, kao gost prisustvovao g. Branimir Farkaš Belančić, načelnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

21.05.2018

3. Jadranska konferencija pomorskog prava, 24.-26. svibnja 2018

LINER SHIPS FOR TRANSPORT OF PASSENGERS IN THE ADRIATIC – IMPLEMENTATION OF INTERNATIONAL REGULATIONS ON PROTECTION OF MARINE ENVIRONMENT IN CROATIA

16.05.2018

Zaštita od piratstva na brodovima hrvatske državne pripadnosti

Dana 25. travnja 2018. godine sazvan je sastanak Stručnog povjerenstva u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, na kojem su predstavnici Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, predsjednik Skupštine Udruge, g. Mario Pavić i v.d. ravnatelja, g. Sandro Vidas iznijeli prezentaciju o potrebama brodara za zaštitom od oružane pljačke i otmice u jurisdikciji obalnih država Zapadne Afrike.

26.04.2018

11. sjednica Tehničke komisije

U Splitu je u srijedu, 18. travnja 2018. u  prostorijama Hrvatskog registra brodova održana  11. sjednica Tehničke komisije HUB Mare Nostrum.

19.04.2018
  • HRVATSKA UDRUGA BRODARA
    MARE NOSTRUM
  • Avenija V. Holjevca 20, 10020 Zagreb
  • + 385 (0)1 6525-370
  • + 385 (0)1 6525-371
  • Žiro racun: 2340009- 1100202761
  • IBAN: HR10 2340 0091 1002 0276 1
  • OIB: 32333984326