Brod za prijevoz posade "Silni" iz flote splitskog "Brodospasa" u ponedjeljak nije izdržao nalet ploveće samopodizne platforme "Helios" koja se pod snažnim refulima bure otrgnula s veza u pulskom brodogradilištu "Uljanik" i otplutala do južnog dijela najveće istarske luke.
Srećom, nitko nije ozlijeđen, ali Silni ostao je potpuno spljošten i ubrzo potom je potonuo uz operativnu obalu nakon sraza s Golijatom koji se gradi za belgijskog naručitelja čiji kobni pohod nije uspjela spriječiti ni posada škverskog tegljača koja je pokušala udaljiti brodove.
Drama u Uljaniku: jaka bura otkinula konope 'Apolla', metalna grdosija udarila u mul i zgnječila brod do sebe
Time je "Brodospas" vjerojatno ostao bez jednog od dvojice "blizanaca" namijenjenih prijevozu posada na platforme izgrađenih prije desetak godina u Nizozemskoj, čija je pojedinačna vrijednost iznosila 4 milijuna dolara. Za očekivati je da će splitska privatna kompanija ispostaviti "Uljaniku" višemilijunski odštetni zahtjev.
"Silni" je uz "Junaka" već godinama angažiran za prijevoz ljudi između Pule, te plinskih i naftnih platformi u akvatoriju južno od Istre. Brod je dug 35,95 metara, do havarije je bio širok 7,33 metra, može primiti 30 putnika, a na njemu je angažirano šest članova posade.
Povod sastanku su aktivnosti, koje provodi Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom kroz Centar za industrijski razvoj (CIRAZ) kao partnerskom institucijom, vezane za provedbu Strategije pametne specijalizacije (S3). Provedba se odvija putem Strateškog projekta za podršku inicijativa klastera konkurentnosti, financiranog iz Fonda za regionalni razvoj.
U sklopu Strateškog projekta za podršku inicijativa klastera konkurentnosti u tijeku su aktivnosti analize podtematskog prioritetnog područja ekološki prihvatljivih prometnih rješenja kako bi se hrvatskim tvrtkama ponudile konkretne mjere s ciljem podizanja njihove konkurentnosti na globalnom tržištu, a pod vodstvom i u suradnji sa svjetskim stručnjacima. Uloga udruga u ovom procesu od iznimnog je značaja kako bi se postigli sinergijski učinci svih aktivnosti.
Na narednom sastanku razmotrit će se mogućnosti implementacije konkretnih ideja u sektoru pomorstva.
U Ministarstvu mora prometa i infrastrukture održan je drugi sastanak na temu izmjena Pomorskog zakonika. Raspravljalo se o nekoliko tema:
- Ministarstvo mora prometa i infrastrukture je iznio prijedlog Ministarstvu financija vezan uz ukidanje odredbe o 183 dana i oslobađanju pomoraca u međunarodnoj plovidbi obveze plaćanja poreza (sukladno dopuštenju Europske komisije da se pomorcima može odrediti porezna stopa do "0%").
Potvrdan odgovor još nisu dobili, a novi sastanak na tu temu će se održati 12. listopada u okviru radne grupe – Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva financija, Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, CROSMA, SPH, ...).
Nitko nije dovodio u pitanje da treba mijenjati dosadašnji sustav oporezivanja, ali postoje razlike u pristupu. Predlaže se promjena sadašnjeg sustava kako bi se od poreza izuzeli oboljeli i nezaposleni pomorci, te oni koji radi prvog ukrcaja i odlaska u mirovinu ne bi trebali ispuniti normu od 183 dana.
Alternativa potpunom oslobađanju od poreza je podizanje još uvijek neoporezivog pomorskog dodatka na 1900 kuna čime bi se postigao isti efekt - potpuno oslobođenje od poreznih davanja ili drastično smanjenje istog.
Staž s povećanim trajanjem ("beneficirani radni staž") i sadašnji način tumačenja istog je najkompliciraniji dio i zahtijeva posebnu diskusiju i radnu skupinu koja će se također održati početkom listopada. Iskrivljeno tumačenje koje je trenutno na snazi dovodi do apsurda da pomorac koji koristi "privilegij" staža s povećanim trajanjem dobije manju mirovinu nego pomorac koji ide u mirovinu kao i svi drugi građani RH. Razlog je što mu se ne dodjeljuje dodatak od 27% kao i ostalim umirovljenicima. Idući sastanak o izmjenama Pomorskog zakonika bit će održan 12. listopada.
4. listopada 2017. održana je 81. sjednica Skupštine u prostorijama Uljanik Plovidbe u Puli.
Na Sjednici su nazočili:
Mario Pavić, Tankerska plovidba
Pero Kulaš, Atlantska plovidba
Dragutin Pavletić, Uljanik Plovidba
Branimir Kovačić, Jadroplov
Paolo Visco, Jadranski pomorski servis
Ajka Ševerdija, Rapska plovidba
Mladen Brodarić, Brodospas
David Sopta, Jadrolinija
Damir Roje, Hrvatski registar brodova i
Sandro Vidas, HUB Mare Nostrum
Gost sjednice: Boško Ercegovac, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
Raspravljalo se o stanju na svjetskom brodarskom tržištu, aktualnim pitanjima oko izmjena i dopuna Pomorskog zakonika te Nacionalnog kolektivnog ugovora za hrvatske pomorce na brodovima u međunarodnoj plovidbi.
Imenovani su novi članovi komisija Udruge i radnih grupa ECSA-e te su imenovani novi predsjednik i članovi Nadzornog odbora i zamjenik predsjednika Skupštine.
Slijedeća sjednica Skupštine održati će se u Zagrebu 13.12.2017. godine u prostorijama Hrvatske udruga brodara Mare Nostrum.
Prva | Prethodna | 26 do 30 od 127 događanja | Sljedeća | Zadnja |
U Splitu je u srijedu, 18. travnja 2018. u prostorijama Hrvatskog registra brodova održana 11. sjednica Tehničke komisije HUB Mare Nostrum.
U srijedu, 11. travnja 2018. s početkom u 11.00 sati u prostorijama Hrvatske udruge brodara Mare Nostrumodržana je
3. sjednica Komisije za pravna pitanja i osiguranje, na kojoj su, uz članove Komisije, sudjelovali i predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, gđa Iva Kustić Komlinović i g. Boško Ercegovac
.
ZAGREB, 01.02.2018.
Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) u protekloj 2017. godini koordinirala je 454 akcije na moru u kojima je ukupno spašeno 765 osoba i 174 plovila, dok je u istom razdoblju zabilježeno 40 smrtnih slučajeva, od čega je, nažalost, 33 smrtno stradalih od izravnih ili posrednih posljedica pomorskih nesreća, dok je kod preostalih 7 utvrđena prirodna smrt.
U Zagrebu je 22. veljače 2018. održana 83. sjednica Skupštine, na kojoj je, uz članove Skupštine, kao gost prisustvovao g. Branimir Farkaš Belančić, načelnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Studija prikazuje ekonomski doprinos koji pruža hrvatska pomorska industrija, u smislu doprinosa BDP-a i radnih mjesta koje stvara.
Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum okuplja 10 članica, a riječ je o najznačajnijim hrvatskim brodarima, koji su posljednjega dana protekle godine upravljali sa 133 broda, ukupno 1,65 milijuna GT i oko 2,66 DWT.
Atlantska plovidba d.d. obilježila je ovog petka svoj 62. rođendan. Svečanost je uveličalo tradicionalno uručenje Nagrade ‘Dobro more’ najvjernijim pomorcima i radnicima ove kompanije koji ove godine navršavaju čak 30 godina neprekidnog rada u Društvu.
Dana 13. prosinca 2017. održana je u prostorijama HUB Mare Nostrum 82. sjednica Skupštine Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, na kojoj su, uz članove Skupštine, kao gosti nazočiligđa Maja Markovčić Kostelac, državna tajnica i g. Siniša Orlić, pomoćnik ministra Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
U Konferencijskom parku u Opatiji, u organizaciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture održano je otvorenje Konferencije o pomorstvu i unutarnjoj plovidbi - vizije razvoja.Konferenciji su, uz brojne uzvanike, prisustvovali premijer Andrej Plenković i župan Zlatko Komadina.
Najveći hrvatski putnički brodar Jadrolinija slavi 70 godina od osnutka, a u jubilarnoj godini nastavlja pozitivne trendove te je u jedanaest ovogodišnjih mjeseci prevezla je 11,8 milijuna putnika i 2,9 milijuna vozila, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje prosječno 7 posto više.