Dana 27. studenog 2019. u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture održan je sastanak u vezi prijedloga Pravilnika o upisniku brodova, ispravama te najvišoj dopuštenoj starosti i tehničkim uvjetima za upis brodova u upisnik brodova kao i prijedloge isprava za pomorske objekte. Prijedlozi Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum uzeti su u obzir kako bi se novi prijedlog Pravilnika usavršio i prilagodio praktičnim situacijama.
Također, održana je prezentacija o Upisniku brodova koji bi trebao stupiti na snagu 1. siječnja 2020. Upisnik brodova je jedinstveni centralizirani upisnik za cjelokupnu Republiku Hrvatsku čime se napušta postojeći sustav višestrukih upisnika i očevidnika koji su vođeni na razini lučkih kapetanija i ispostava lučkih kapetanija te pojedinih vrsta pomorskih objekata. Jedna od novih opcija u Upisniku je automatsko ažuriranje podataka koja bi dovela do smanjenja količine dokumentacije i uštede vremena.
U okviru 17. Međunarodne izložbe inovacija ARCA 2019 17. listopada 2019. organizirana je ARCA 2019 Blue-Green Hub inovacijska konferencija „Nove tehnologije u plavom sektoru: Zelene inovacije u hrvatskoj brodogradnji“ u Velikoj dvorani Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta RH u organizaciji Udruge inovatora Hrvatske, tvrtke Radionica za ljudske potencijale-HRradi i Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu- NEORION tim.
Svrha konferencije bila je razmatranje izazova i mogućnosti za razvoj inovacija u plavom sektoru s naglaskom na zelenu brodogradnju u cilju jačanja tržišne konkurentnosti plavog sektora u Republici Hrvatskoj i na međunarodnoj razini.
Konferenciju je otvorio Predsjednik Udruge inovatora Hrvatske Ivan Bračić koji je istaknuo važnost jačanja multiresorne suradnje u području plavo-zelenih inovacija te važnost suradnje neprofitnih organizacija, znanstveno-istraživačkih institucija, gospodarstvenika i interesnih skupina (klastera) na promicanju i poticanju inovacija i inovatora.
Ravnatelj Udruge, g. Sandro Vidas prezentirao je na temu: „Zeleno brodarstvo u Hrvatskoj: stanje i izazovi“ te tako predstavio potencijalna inovativna rješenja u hrvatskom brodarstvu.
Dana 16. listopada 2019. održana je 52. sjednica Financijske komisije Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum u Zagrebu.
Sjednici su nazočili predstavnici sljedećih članica:
Sjednici su nazočili predstavnici iz Odbora za standard financijskog izvještavanja i Porezne uprave.
Istaknute točke dnevnog reda bile su:
Državni tajnik za more Josip Bilaver izjavio je u ponedjeljak u Dubrovniku da je Jadransko more sigurno za plovidbu, ali je zbog rasta prometa i turističkog razvoja te čestih vremenskih promjena, broj akcija traganja i spašavanja svake godine sve veći.
Konferencija o traganju i spašavanju na moru, koja se održava u organizaciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, u Dubrovniku, kao glavnu temu istaknula je plan razvoja službe traganja i spašavanja na moru i razvoj integriranih operativnih rješenja, modernizaciju tehničkih resursa, ali i druge teme koje utječu na učinkovit odgovor nadležnih službi u izvanrednim situacijama spašavanja na moru.
Na Konferenciji je uz državnog tajnika, Josipa Bilavera, i pomoćnika ministra Siniše Orlića sudjelovala i izvršna direktorica Europske agencije za pomorsku sigurnost (EMSA), Maja Markovčić Kostelac. Konferenciju su sa svojom nazočnosti podržali i župan Dubrovačko - neretvanske županije, Nikola Dobroslavić te gradonačelnik Dubrovnika, Mato Franković.
Državni tajnik za more, Josip Bilaver na početku svojeg izlaganja pozdravio sve okupljene, a u svojem obraćanju istaknuo je kako je osnovni cilj organiziranja Konferencije da se predstavnike stručne javnosti detaljno upozna, ali i uključi u procese razvoja i modernizacije sustava traganja i spašavanja na moru u Hrvatskoj. Također, naglasio je kako se time želi osigurati brzi učinkovit odgovor na izvanredne situacije na moru, prvenstveno u slučajevima spašavanja ljudskih života, što su ujedno i najzahtjevnije aktivnosti.
Državni tajnik Bilaver podsjetio je i kako Hrvatska trenutačno raspolaže s četiri brodice i 33 manja spasilačka broda, a cilj je korištenjem novca iz EU fondova ulagati i u zračnu pomoć. Cilj je koristiti zračnu pomoć kao dodatan resurs, kojim bi se dopunilo spasilačke akcije u svim segmentima: "Vlada RH proaktivnim pristupom kontinuirano poduzima mjere i aktivnosti kako bi se osnažila uloga pomorstva u razvoju i konkurentnosti Republike Hrvatske kroz politike i inicijative održivih i sigurnijih gospodarskih i turističkih aktivnosti na moru i u priobalju, stavljajući naglasak na visoku dostupnost učinkovitih i modernih javnih usluga u pomorstvu. Naravno, potrebna su nam i ljudska i tehnička pojačanja. Ove smo godine u suradnji s Europskom agencijom za pomorsku sigurnost (EMSA) proveli pilot-projekt nadzora mora bespilotnim letjelicama, a taj će se program nastaviti i u 2020. godini.". - rekao je državni tajnik Bilaver te je najavio uspostavu Pomorskog operativnog centra, kao i donošenje novog Nacionalnog plana traganja i spašavanja: "S namjerom da definira jasne pravce razvoja pomorstva kao jedne od najznačajnijih gospodarskih grana Republike Hrvatske, u cilju povećanja bruto domaćeg proizvoda, razvoja na načelima održivosti, promicanja kulture, sigurnosti i zaštite morskog okoliša, Vlada Republike Hrvatske donijela je Strategiju pomorskog razvitka i integralne pomorske politike Republike Hrvatske za razdoblje od 2014. do 2020. godine, u sklopu koje osobitu pažnju posvećuje jačanju sposobnosti i podizanju razine djelovanja kod ugroze ljudskih života na moru. Uz nedavno doneseni Zakon o lučkim kapetanijama i Pomorski zakonik, sve bi te mjere trebale pridonijeti još većoj sigurnosti na Jadranu.". - istaknuo je državni tajnik za more, Josip Bilaver.
Pomoćnik ministra, kap. Siniša Orlić istaknuo je manji broj smrtnih slučajeva u pomorskim nesrećama ove godine kao rezultat 24 satne službe četiri spasilačka broda, dok su ostala spasilačka plovila raspoređena po ispostavama lučkih kapetanija: "Kroz pasivna dežurstva smo uspjeli s relativno malo ljudi pokriti veliko područje i mislim da imamo dobre rezultate. Zapošljavanje u državnoj službi nije atraktivno. Zaposleni su pomorci koji su nam došli s radnih mjesta s puno većim plaćama, ali im je dosta plovidbe i žele se skrasiti. Međutim, takvih je malo. Jako nam je teško ispuniti uvjete kojima bismo ih privukli, a pogotovo imamo problem s otocima, gdje nam se ne javlja nitko.". - izjavio je Orlić.
Izvršna direktorica EMSA-e, Maja Markovčić Kostelac u svojem obraćanju posebno je istaknula gospodarski značaj pomorskog sektora te je naglasila da se modernizacijom svih aspekata pomorstva otvara novi pogled na tu granu gospodarstva: "Ta nova slika će odrediti i službu traganja i spašavanja. Moramo vidjeti kako na to odgovoriti. EMSA pomaže u učinkovitosti traganja i spašavanja, ali i u stalnom rastu sigurnosti plovidbe, kroz razvoj i primjenu standarda sigurnosti plovidbe i zaštite mora od onečišćenja te prikupljanju podataka.". - izjavila je direktorica EMSA-e, Markovčić Kostelac.
Izvor: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
1 do 5 od 177 događanja | Sljedeća | Zadnja |
Dana 27. studenog 2019. u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture održan je sastanak u vezi prijedloga Pravilnika o upisniku brodova, ispravama te najvišoj dopuštenoj starosti i tehničkim uvjetima za upis brodova u upisnik brodova kao i prijedloge isprava za pomorske objekte. Prijedlozi Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum uzeti su u obzir kako bi se novi prijedlog Pravilnika usavršio i prilagodio praktičnim situacijama.
U okviru 17. Međunarodne izložbe inovacija ARCA 2019 17. listopada 2019. organizirana je ARCA 2019 Blue-Green Hub inovacijska konferencija „Nove tehnologije u plavom sektoru: Zelene inovacije u hrvatskoj brodogradnji“.
Dana 16. listopada 2019. održana je 52. sjednica Financijske komisije Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum u Zagrebu.
Državni tajnik za more Josip Bilaver izjavio je u ponedjeljak u Dubrovniku da je Jadransko more sigurno za plovidbu, ali je zbog rasta prometa i turističkog razvoja te čestih vremenskih promjena, broj akcija traganja i spašavanja svake godine sve veći.
Dana 27. rujna 2019. Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum predstavila je svoj GUTTA projekt na završnoj konferenciji TRANSPOGOOD projekta u Veneciji.
Od 19 - 20. rujna 2019. u Dubrovniku se održala konferencija pod nazivom: "International and Comparative Maritime Law Conference".
U srijedu, 2. listopada 2019. godine u prostorijama Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije održan je sastanak upravnog odbora projekta GUTTA – „savinG fUel and emissions from mariTime Transport in the Adriatic region“ u organizaciji Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum.
Po prvi put Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum kao projektni partner organizira prvi Steering Committee sastanak koji će se održati 2. listopada u Zagrebu, Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU, u sklopu GUTTA projekta koji je koji je vezan za efikasniji i zeleni međunarodni promet.
Dana 4. rujna 2019. održana je 89. sjednica Skupštine Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum u Lisabonu gdje su se članovi sjednice susreli s direktoricom Europske agencije za sigurnost mora, gđom Majom Markovčić Kostelac.
Dana 19. i 20. rujna 2019. u Dubrovniku će se održati International and Comparative Maritime Law Conference – Current Development and Trends. Konferenciju organizira Hrvatsko društvo za pomorsko pravo te Inter University Centre Dubrovnik.